U sklopu istrage koju je započela u listopadu prošle godine i koja je još uvijek u tijeku, Komisija je privremeno zaključila da kineski proizvođači baterijskih električnih vozila (BEV) imaju koristi od neopravdanog subvencioniranja, što može nanijeti ekonomske štete proizvođačima BEV-a u EU-u.
Prema uredbi EU-a, Komisija je obvezna zainteresiranim stranama unaprijed priopćiti namjeravano uvođenje privremenih mjera.
Slijedom toga, Komisija je kontaktirala kineske vlasti kako bi razgovarala o tim privremenim nalazima i istražili moguće načine za rješavanje problema neopravdanih subvencija prema pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO).
Carine za uvoz kineskih električnih automobila sada u EU sada iznose 10 posto. Komisija je najavila da bi carine mogle biti povećane za 17,4 posto za najvećeg kineskog proizvođača BYD, 20 posto za Geely i 38,1 posto za SAIC.
Za ostale kineske proizvođače koji su surađivali u istrazi prosječna carina trebala bi biti 21 posto, a za one koje nisu sudjelovali u istrazi carina bi bila 38,1 posto.
Najavljene carinske stope zasad nisu na snazi. Navedeni kineski proizvođači sada mogu do 4. srpnja dati svoje komentare o opravdanosti izračuna tih carinskih stopa. Najkasnije do 4. srpnja Komisija će u Službenom listu objaviti uredbu u kojoj se objašnjavaju privremeni nalazi koji su doveli do takvih carinskih stopa.
Ne dođe li do pomaka u pregovorima s kineskim vlastima, EU će te carine privremeno uvesti obračunato od 4. srpnja, no zapravo bi ih carinske vlasti u Uniji mogle početi naplaćivati tek kada bude objavljena konačna odluka o uvođenju kaznenih carina. To bi se trebalo dogoditi najkasnije četiri mjeseca nakon uvođenja privremenih mjera.
Europski proizvođači električnih automobila koji imaju proizvodne pogone u EU već dugo se žale zbog nelojalne konkurencije električnih automobila proizvedenih u Kini, jer tamošnji proizvođači uživaju znatno povoljnije uvjete u opskrbnim lancima i stoga mogu ponuditi znatno jeftinija vozila.
Međutim, postoji bojazan nekih europskih proizvođača, ponajviše njemačkih, koji su jako ovisni o izvozu na kinesko, najveće tržište automobila na svijetu, da bi Kina mogla uzvratiti uvođenjem carina na njihove automobile, što bi moglo dovesti do trgovinskog rata.