Habeckov posjet Kini prvi je posjet jednoga visokog europskog dužnosnika otkako je Bruxelles predložio visoke carine na uvoz kineskih električnih vozila (EV), čija je svrha boriti se protiv onoga što EU smatra pretjeranim subvencijama.
Kina je u petak, uoči Habeckova dolaska upozorila da bi eskalacija nesuglasica s EU-om u pogledu električnih vozila mogla izazvati trgovinski rat.
"Važno je shvatiti da ovo nisu kaznene tarife", rekao je njemački ministar na prvoj plenarnoj sjednici dijaloga o klimi i transformaciji.
Zemlje poput Sjedinjenih Država, Brazila i Turske koristile su kaznene carine, ali ne i EU, istaknuo je Habeck, dodavši da "Europa stvari radi drukčije."
Rekao je da je Europska komisija devet mjeseci vrlo detaljno ispitivala jesu li kineske tvrtke subvencije koristile na nepošten način.
Bilo koja mjera kompenzacijske pristojbe koja proizlazi iz revizije EU-a "nije kazna", kazao je ministar, dodavši da je svrha takvih mjera kompenzirati prednosti koje je Peking omogućio kineskim tvrtkama.
Na sastanku sa Zhengom Shanjieom, predsjednikom kineske Nacionalne komisije za razvoj i reforme, Habeck je rekao da su predložene carine EU-a namijenjene izjednačavanju tržišnih uvjeta za Kinu.
"Učinit ćemo sve da zaštitimo kineske tvrtke", odgovorio je Zheng.