Pokušaj je to da se riješi spor s Njemačkom koja se usprotivila planu Europske unije o potpunoj zabrani vozila s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine.
Nacrt prijedloga, u posjedu Reutersa u utorak, predlaže stvaranje nove kategorije vozila u EU-u, onih koji se kreću isključivo na CO2 neutralna goriva.
Takva vozila trebala bi sadržavati tehnologiju koja bi sprječavala vožnju ako bi se koristila drugačijim gorivima, stoji u nacrtu. To bi uključivalo sustav koji bi spriječio vozilo da se upali ako je pogonjeno na goriva koja nisu klimatski neutralna.
Time bi se proizvođačima automobila omogućilo da nastave proizvoditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035., roka koji je EU predložila za zabranu prodaje novih vozila na takav pogon.
Članice EU-a i Europski parlament dogovorile su zakon prošle godine, nakon nekoliko mjeseci pregovora.
No njemačko ministarstvo ovaj je mjesec iznenadilo druge članice kad je u zadnji tren uložilo prigovore na zakon, nekoliko dana prije konačnog glasanja kojim bi stupio na snagu.
Njemačko ministarstvo traži da EU dopusti prodaju novih automobila s unutarnjim izgaranjem ako će biti pogonjena na e-goriva.
Glasnogovornik Europske komisije odbio je komentirati nacrt dokumenta, no podsjetio je na izjavu europskog povjerenika za klimu Fransa Timmermansa koji je prošli tjedan rekao da svako rješenje mora biti u skladu sa zakonom dogovorenim prošle godine.
''Traju razgovori između Komisije i njemačkih vlasti'', rekao je glasnogovornik.
Dužnosnik EU-a u ponedjeljak je Reutersu rekao da će bilo kakav prijedlog o registraciji automobila na e-gorivo biti napravljen tek nakon što zakon o postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem bude konačno usvojen.
E-goriva se proizvode sintetiziranjem uhvaćenih emisija ugljičnog dioksida i vodika proizvedenog korištenjem električne energije, bez CO2.
Takva goriva se još ne proizvode u velikim količinama.
Studija koju je u utorak objavio Potsdamski institut za istraživanje klime pokazala je da bi svi planirani projekti e-goriva u cijelom svijetu proizveli količinu goriva koja bi bila dovoljna da u sljedećih nekoliko godina pokrije samo 10 posto njemačke potražnje za e-gorivom u zrakoplovstvu, pomorstvu i kemikalijama.