Taj prijedlog treba pridonijeti zacrtanom cilju EU-a da do 2050. gotovo sva vozila na europskim cestama budu bez emisija ugljikova dioksida.
Kamioni, gradski autobusi i autobusi za veće udaljenosti odgovorni su za više od 6 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU-u i više od 25 posto emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa.
Novim, strožim standardima osiguralo bi se da taj segment cestovnog prometa doprinese prelasku na mobilnost s nultom stopom emisija i ciljevima EU-a u području klime i nulte stope onečišćenja.
Komisija predlaže postupno uvođenje strožih standarda za emisije ugljikova dioksida za gotovo sva nova teška vozila u usporedbi s razinama iz 2019., godine, i to za 45 posto od 2030., odnosno za 65 posto od 2035. te za 90 posto od 2040. godine.
Novi gradski autobusi trebali bi već od 2030. godine imati nulte emisije ugljikova dioksida.
Velika većina teških vozila na europskim cestama, 99 posto, trenutačno radi s motorima s unutarnjim izgaranjem, uglavnom na uvozna fosilna goriva kao što je dizel. To povećava energetsku ovisnost EU-a i trenutačnu nestabilnost energetskog tržišta.
Komisija je predstavila svoje prijedloge za autobuse i teške vozila isti dan kada je Europski parlament u Strasbourgu potvrdio obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel.
Novi standardi CO2 emisija za automobile i kombije, kao i današnji prijedlog Komisije, dio su zakonskog paketa "Spremni za 55".