Komisija je ispitala plan u skladu s pravilima EU-a o državnoj potpori za usluge od općeg gospodarskog interesa, koja dopuštaju državama članicama, pod određenim uvjetima, kompenzaciju tvrtkama kojima su povjerene obveze javnih usluga za dodatne troškove pružanja tih usluga, kao i prema pravilima EU o javnoj nabavi, posebno Direktivi EU o dodjeli ugovora o koncesiji.
“Komisija je utvrdila da je mjera nužna i primjerena za osiguranje sigurnosti autoceste i smanjenje prometnih gužvi. Štoviše, Komisija je zaključila da je mjera proporcionalna jer Bina-Istra neće dobiti prekomjernu naknadu te neće narušiti tržišno natjecanje i trgovinu među državama članicama”, kaže se u priopćenju Komisije.
Hrvatska je obavijestila Komisiju o svojim planovima za produljenje koncesije do 2041. godine kako bi Bina-Istra mogla izvesti dodatne radove vrijedne 204 milijuna eura. Prolongiranje će omogućiti Bina-Istri izgradnju drugog kolnika između tunela Učka i čvora Matulji, na sjeveroistočnom dijelu autoceste, i dovršetak drugog kolnika sjeverozapadnog kraka.
Od 1995. godine autocestom prema koncesijskom ugovoru upravlja Bina-Istra. Komisija je odobrila izmjene i dopune i produljenje koncesije u lipnju 2018. i u kolovozu 2020.