Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, koji je predstavljao Hrvatsku na sastanku Vijeća za obrazovanje, rekao da se hrvatski obrazovni sustav dobro snašao u pandemije.
“Ja mislim da smo mi u Hrvatskoj slušajući kolege iz drugih zemalja u stvari prilično dobri i primijenili smo ono o čemu smo u principu danas razgovarali, o kombinaciji učenja u školi, učenju licem u lice, korištenjem ovih modrenih tehnologija ne samo interneta nego i svih tehničkih i softverskih mogućnosti koje se mogu primijeniti u nastavi”, izjavio je novinarima Fuchs.
Kombinirano učenje u formalnom obrazovanju i osposobljavanju termin je koji označava situaciju kada škola, nastavnik ili učenik primjenjuju više pristupa u procesu učenja. To može obuhvaćati kombinaciju učenja u školi i u drugim okruženjima (u poduzećima, centrima za osposobljavanje, učenje na daljinu, na otvorenom, na kulturnim lokalitetima itd.) ili kombiniranje različitih alata za učenje koji mogu biti digitalni i analogni
“Tu ideju kombiniranog učenja trebalo bi nastaviti i kada prođe pandemija covida-19. Pandemija je isforsirala određene korake koji su se pokazali dobrim”, dodao je Fuchs.
Ministar Fuchs je pojasnio da je Hrvatska i prije pandemije krenula u neke projekte, da je “nasreću” imala CARNet s kojim su povezen sve škole, sveučilišta i akademski instituti.
“CARNet je nešto što je odigralo značajnu ulogu, svi su učenici i studenti imali preko CARNeta besplatan pristup internetu”, kaže Fuchs.
Dodao je da su hrvatske škole dobro opremljene i infrastrukturno, svim učenicima podijeljeni su tableti, profesori su opremljeni stolnim i prijenosnim računalima.
“Mi smo puno napravili snimajući cijeli niz video-lekcija, imali smo sustav koji je u svakom trenutku omogućavao prelazak na online nastavi bude li potrebno i na kraju smo kroz naše modele A, B i C prošli kroz cijelu prošlu školsku godinu tako da su naša djeca vjerojatno uspjela završiti školsku godinu s najmanje online nastave u usporedbi s drugim državama”, kaže ministar.
Hrvatska je uvela obvezu cijepljenja za sve zaposlenike javnih službi, među njima i za nastavno osoblje, dok su odluke o cijepljenju učenika i studenata ostavljene u nadležnost škola i fakulteta.
Fuchs kaže da se epidemiološke mjere u načelu dobro poštuju u školama, iako ima povremenih ispada, pojavljuju se neki “mesijanski epidemiolozi” koji pozivaju na nepoštivanje mjere.