"Naši proizvođači s područja stradalih u potresu, koji su članovi HPK, imaju ogromne probleme kako u proizvodnji, tako i u plasmanu svojih proizvoda, a vjerujemo da će ova inicijativa pomoći da se u razdoblju nakon potresa svi zajedno bolje organiziramo i plasiramo njihove proizvode do kupaca u Hrvatskoj", kazao je predsjednik HPK Mladen Jakopović.
Vjeruje da će ovaj projekt potrošači prepoznati i kupnjom lokalnih kvalitetnih proizvoda pomoći poljoprivrednicima i proizvođačima koji su nastradali u potresu.
Direktor MHP Alimentum trade Marko Špiljar je kazao kako su nakon potresa zajedno sa svojim partnerima pokrenuli inicijativu bržeg i lakšeg plasmana robe lokalnih proizvođača.
"Tvrtka već duži niz godina bilježi stalan rast i odlične rezultate u poslovima vezanim uz razvoj i distribuciju proizvoda malih lokalnih proizvođača. Partneri su nam lideri u maloprodaji u Hrvatskoj s kojima ćemo zajednički osigurati maksimalan broj pozicija na širem tržištu Hrvatske“, izjavio je Špiljar.
Iz HPK i MHP pojašnjavaju kako će njihova uloga biti redovan otkup i priprema proizvoda za tržište široke potrošnje.
Ideja je organizirati pakirni centar po svim standardima distribucije prehrambenih proizvoda u kojem bi ambalažirali i pripremali robu za daljnju distribuciju, naglašavaju iz HPK i MHP Alimentum trade.
MHP će pod svojim nazivom stavljati robu na tržište, a plasman prema potrošačima je već u procesu pripreme s ključnim partnerima.
Partneri će osigurati police, logistiku te pomoći oko brendiranja dok na MHP Alimentum trade ostaju operativni izazovi oko označavanja, analiza, registracija te svih ostalih regula propisanih zakonom i pravilnicima o stavljanju robe na tržište.
Projektom bi trebali biti obuhvaćeni komunikacija prema proizvođačima, definiranje i ugovaranje otkupa, organizacija i opremanje pakirno-sabirnog centra te njegova registracija, zdravstvene analize proizvoda, analize proizvoda na nutritivne vrijednosti, registracija proizvoda u sustav povratne naknade, brendiranje proizvoda, pakiranje i etiketiranje proizvoda, logistika i distribucija.
Najveći izazov, kako je kazao Špiljar, bit će organizacija pakirno-sabirnog centra zbog čega su pozvali HPK da se uključi u projekt.
"S obzirom da se po današnjim procjenama ne radi o velikom volumenu, vjerujemo da ćemo s maksimalno 200 četvornih metara imati dovoljno prostora da zadovoljimo cilj oko plasmana za 50-ak proizvođača koje možemo sustavno i planski razviti u kompetentne dobavljače. Prostor ćemo osigurati u našoj režiji, a od HPK smo zatražili da se uključi u opremanju prostora te ubrzavanju procedura oko registracije", pojasnio je.
Cijeli postupak, kako je rekao, odradit će bez naknade za proizvođače, što je još jedan od razloga zašto traže podršku HPK-a.
HPK će u sljedećim danima javnost izvijestiti o svim kontaktima i osobama koje će operativno kontaktirati s proizvođačima, a na mrežnim stranicama će objaviti sve potrebne informacije oko daljnjih koraka i postupaka u ovom projektu.
Komora će angažirati i svoje članove koji su svakodnevno na terenu, da informiraju proizvođače o ovom projektu.