Amazon ima dvostruku ulogu: s jedne strane osigurava tržište na kojem neovisni prodavatelji mogu prodavati svoje proizvode izravno potrošačima, a s druge kao maloprodajni trgovac prodaje proizvode na istom tržištu u konkurenciji s tim prodavateljima.
"Moramo osigurati da platforme s dvostrukom ulogom poput Amazona ne narušavaju pravila tržišnog natjecanja. Podaci o aktivnostima neovisnih prodavatelja ne bi se smjeli koristiti na Amazonovu korist kada se on s njima natječe na maloprodajnom tržištu. Tržišni uvjeti na Amazonovoj platformi moraju biti pravedni", rekla je izvršna potpredsjednica Komisije zadužena za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
Preliminarni rezultati Komisijine istrage pokazuju da je velika količina nejavnih podataka neovisnih prodavatelja dostupna predstavnicima Amazonove maloprodaje, koje onda koriste za prilagodbu svoje ponude na štetu tih prodavatelja.
Amazon ima pristup nejavnim poslovnim podacima neovisnih prodavatelja poput broja narudžbi i broja isporučenih proizvoda, njihovih prihoda na tržištu, broja pregleda njihovih ponuda. Sve te podatke može koristiti kako bi svoju ponudu u maloprodaji prilagodio zahtjevima tržišta, a na taj način ima neopravdanu prednost u odnosu na te prodavatelje.
"Preliminarno stajalište Komisije o preliminarno utvrđenim činjenicama, jest da upotreba podataka prodavatelja na tržištu koji nisu javni omogućuje društvu Amazon izbjegavanje uobičajenih rizika tržišnog natjecanja u maloprodaji i jačanje njegove dominacije na tržištu za pružanje tržišnih usluga u Francuskoj i Njemačkoj, najvećem tržištu za društvo Amazon u EU-u. Ako se to potvrdi, time bi se prekršio članak 102. Ugovora o funkcioniranju Europske unije kojim se zabranjuje zlouporaba vladajućeg položaja na tržištu", navodi Komisija.
Dodatno, Komisija je otvorila još jednu protumonopolsku istragu Amazonove poslovne prakse u pogledu mogućeg povlaštenog tretmana maloprodajnih ponuda društva Amazon i tretmana trgovaca na tržištu koji upotrebljavaju usluge logistike i isporuke društva Amazon.