U svom priopćenju EK navodi da je Istarski ipsilon autocesta duljine 145 km koja Istru povezuje s ostatkom Hrvatske, a kojom se upravlja na temelju ugovora o koncesiji iz 1995. Društvu Bina-Istra koncesija je dodijeljena do 2034., a u lipnju ove godine Hrvatska je Komisiji prijavila produljenje koncesijskog ugovora do 2039. godine.
Produljenjem koncesije omogućit će se društvu Bina-Istra da financira izgradnju drugog kolnika od čvora Vranje do tunela Učka (Kvarner) – 8 km duge dionice na sjeveroistočnom dijelu autoceste, kaže se u priopćenju EK.
Potpora se dodjeljuje u obliku produljenja koncesije, ističe dalje EK te dodaje da će se ulaganje od 197 milijuna eura prvenstveno iskoristiti za izgradnju nove cijevi tunela Učka u duljini od 5,63 km, koja je potrebna za ispunjavanje minimalnih sigurnosnih uvjeta te za nekoliko novih vijadukata, nadvožnjaka i podvožnjaka, a obnovit će se i odmorište Kvarner.
Komisija je zahtjev Hrvatske razmotrila u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama za usluge od općeg gospodarskog interesa te u skladu s pravilima EU-a o javnoj nabavi, osobito s Direktivom EU-a o dodjeli ugovora o koncesiji, prema kojima se društvima pod određenim uvjetima može nadoknaditi dodatni trošak pružanja javne usluge.
Pritom je utvrdila da plan Hrvatske o produljenju koncesijskog ugovora za Istarski ipsilon ispunjava sve uvjete za dobivanje potpore.
Iz EK još ističu da je produljenje koncesije razmjerno iznosu potrebnom za financiranje potrebnih radova, a društvo Bina-Istra neće dobiti prekomjernu naknadu. Komisija je zaključila da će se tom mjerom potaknuti rast i ulaganja te da se neće narušiti tržišno natjecanje i trgovina među članicama u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama i javnoj nabavi.