Napominjući kako HTZ i njegovo njemačko predstavništva stalno i proaktivno komuniciraju s njemačkim tržištem i partnerima o mogućnostima suradnje te dolazaka njemačkih turista ovog ljeta u Hrvatsku, direktor HTZ-a Kristjan Staničić za Hinu kaže da Hrvatsku u komunikaciji prema vodećim medijima na tom tržištu spominju kao moguću destinaciju za ljetni odmor, prvenstveno zbog vrlo dobrih rezultata u sprječavanju širenja koronavirusa te kao destinaciju u koju se relativno brzo može stići automobilom.
Hrvatska ispunjava uvjete za prihvat turista
Osim za takva putovanja, postoji zanimanje i za "zračnim mostovima", tj. dolascima turista zrakoplovima touroperatora i aviokompanija, no za bilo kakvu realizaciju partnerstva i putovanja iz Njemačke trebat će u toj zemlji prvo ukinuti upozorenja za putovanja u inozemstvo. To se očekuje sredinom lipnja, a po nekim informacijama za neke destinacije zrakoplovi bi mogli biti spremni i oko 10. lipnja, ali će sve ovisiti i o epidemiološkoj slici u Njemačkoj i zemljama gdje bi turisti putovali.
Slično je poručio, kako prenosi Staničić, i predsjednik Uprave TUI-ja Fritz Joussen, koji smatra da treba razlikovati destinacije s uvjetima za prihvat gostiju od onih koje su još uvijek van dosega i realizacije putovanja, pri čemu Hrvatsku označuje destinacijom koja ispunjava uvjete.
"Pretpostavke i interes TUI-ja i drugih njemačkih turoperatora za dolascima njemačkih turista u Hrvatsku svakako postoje, kao i da realiziraju dio sezone i minimiziraju vlastite gubitke. Interes je prisutan i kod individualnih njemačkih turista, s kojima također stalno komuniciramo putem mreža i predstavništava", kaže Staničić.
No, kako će se, kada i kojim prijevozom moći realizirati ta putovanja još se pregovara, a kako će pojedine destinacije sigurno biti izvan dosega organiziranog turističkog prometa preko agencija i touroperatora, Staničić vjeruje da će biti dovoljno zrakoplovnih kapaciteta da se osiguraju charter letovi ili redovne aviolinije prema pojedinim destinacijama.
Ne iznoseći planove ulaganja u to tržište u novim okolnostima, Staničić podsjeća da već godinama HTZ surađuje s vodećim njemačkim touroperatorima i aviokompanijama (TUI, FTI, ID Riva, RSD, Eurowings, Condor i drugi), pa vjeruje da će dio projekata moći i sada s njima realizirati.
Promotivne kampanje u lipnju i srpnju pred početak školskih praznika
"Te kompanije cijelo vrijeme koriste i naše kominikacijske poruke, pa i novi koncept #CroatiaLongDistanceLove, a čim se stvore adekvatni uvjeti na tržištu Njemačke provest ćemo ciljanu online kampanju za pojedine skupine turista i stanovnike južnih njemačkih pokrajina. To planiramo pred početak njihovih školskih praznika, koji kreću krajem lipnja i krajem srpnja, ovisno o pojedinoj njemačkoj pokrajini", otkriva Staničić.
Dodaje i da će u Njemačkoj, kao i drugim tržištima gdje planiraju provesti promotivne aktivnosti, svakako koristiti i trenutni imidž Hrvatske kao zdravstveno sigurne i 'korona free' zemlje.
Upitan za procjene i očekivanja s tog, za hrvatski turizam najvažnijeg tržišta, direktor HTZ-a smatra da bismo mogli ostvariti do 30 posto lanjskog rekordnog prometa, kada bi Nijemci nakon 14. lipnja do kada imaju ograničenja putovanja izvan zemlje opet mogli putovati u inozemstvo.
Uz Hrvatsku Nijemcima u fokusu još pet zemalja za putovanja
Sličan interes kao za Hrvatskom, TUI i drugi važniji njemački touroperatori trenutno pokazuju i za Grčku, Cipar, Portugal, Španjolsku i Austriju, čije vlade, prema informacijama iz njemačkh turističkih krugova, s njemačkom vladom pregovaraju o mogućnostima uspostave zračnih turističkih mostova nakon što Nijemcima bude dozvoljeno putovati.
Iz tih krugova tvrde i da to treba dogovarati odnosno ispregovarati na razini vlada, a hrvatski ministar turizma Gari Cappelli početkom ovog tjedna izjavio je da je Hrvatska počela s Njemačkom pregovore oko turizma.