"Za domaće turiste smo uvijek pripremali neke posebne projekte. Ove je godine to trebao biti Tjedan odmora vrijedan i tzv. Cro kartica s popustima. To ništa nije bilo vezano za doba korone, jer smo ih pripremali puno prije nego se zaraza otkrila u svijetu", kazao je Cappelli odgovarajući na pitanja novinara uoči užeg kabineta Vlade.
Pritom je najavio da će se Cro karticu sada redefinirati i sigurno pokušati na neki način iskoristiti da služi svrsi u Hrvatskoj, i to ne samo na moru i u restoranima, nego da se koristi po cijeloj zemlji i za razne ponude, čime se jača domaća turistička potrošnja i prihodi.
Na pitanje novinara bi li cijene u turizmu ove godine trebale biti niže, čime bi se moglo i privući domaće turiste, ako će to dopustiti zdravstvena situacija, ministar je odgovorio "naravno da će cijene biti niže, da će biti jeftinije".
"Bit će jeftinije, pogotovo privatni smještaj, koji će sigurno za turističku potražnju biti važniji u dijelu gdje se gleda kako biti u boljoj izolaciji, kvalitetniji i bliži pristup prirodi s manje kuća u okolini i slično", kazao je Cappelli, ističući da su u sličnoj poziciji i kampovi.
Osim toga, smatra da će do izražaja doći i nautika te da će činjenica što je Hrvatska, kako je kazao, zemlja s najviše charter plovila u svijetu, sigurno biti važna, a vjeruje i da će moguće uz kvalitetne cijene biti više dostupna i domaćim turistima u određenim terminima.
"Ako dođe do turističke aktivnosti i ako se situacija oko koronavirusa poboljša, u privatnom smještaju, nautici i kampovima vidim priliku za ovo ljeto, i to prije nego u nekom hotelskom smještaju, koji će morati biti 'rigidniji' u primanju gostiju, i tu će i epidemiolozi imati riječ koliko soba otvoriti i slično", naglasio je Cappelli.
Podsjetio je i da je HTZ zbog nemogućnosti ostvarenja planova za ovu godinu van snage stavio godišnji i financijski program rada, uz najavu smanjenja plaća zaposlenima u HTZ-u u Zagrebu i predstavništvima u svijetu do 30 posto, a savjetovali su da slično učine i niže razine sustava turističkih zajednica.
Na pitanje što se čini i kako se hrvatski turizam priprema za neko eventualno popuštanje mjera pa moguće i ponovno otvaranje ugostiteljskih objekata, ministar je kazao da to prije svega ovisi o odlukama epidemiološke službe i nacionalnog stožera, ali i da imaju "neke svoje planove ako se nešto od toga dogodi sutra".
"Imamo planove za marketinške aktivnosti u slučaju popuštanja mjera i otvaranja objekata te smo jučer dali zadatak da HTZ u roku 14 dana pripremi prijedloge što ako se dogodi da primjerice iz Austrije žele i mogu doći turisti, ili iz neke druge zemlje koja nam je blizu. Tu ćemo svakako pokušati iskoristiti prednosti te blizine i mogućnost dolaska automobilima i autocestom. Znači, ako vidimo da se granice počinju otvarati ili slično, mi ćemo na tim tržištima u roku 14 dana biti spremni za marketinške aktivnosti", najavio je Cappelli.