Iz Francka su u subotu priopćili da je, po istraživanju provedenom početkom svibnja, građanima ova izvanredna situacija u zemlji donijela mnoge promjene, no ljubav prema omiljenom crnom napitku nije se promijenila.
Epidemija koronavirusa, dodaju, negativno je utjecala na 87 posto građana, ponajviše na stanovnike Dalmacije, ali i na njihov emotivni život, pa tako većina u posljednjim mjesecima od kada traje epidemija osjeća nezadovoljstvo (53 posto) te ljutnju (29 posto) i žalost (29 posto).
Za muškarce epidemija uglavnom izazvala dosadu, za žene tugu
Čak 34 posto građana, prvenstveno muškarci, navodi da su epidemija i restrikcije koje su došle s njom izazvali dosadu u njihovom svakodnevnom životu, dok se 28 posto osjećalo usamljeno, ali i tužno, što posebno ističu žene.
Oko trećine ispitanih (34 posto) nastoji zadržati pozitivan stav i gaje nadu da će se život brzo vratiti u normalu.
Da hrvatski građani s veseljem iščekuju popuštanje restriktivnih mjera i ponovno otvaranje kafića i terasa govori podatak da će ih 47 posto već u prvom tjednu otvaranja posjetiti kafić kako bi popili svoju omiljenu kavu, dok ih trećina navodi kako će ipak pričekati s odlaskom dok se situacija ne stabilizira.
Kada se otvore, u kafićima će se najviše pripremati kava. Naime, napitak koji će većina (71 posto) prvo naručiti bit će upravo kava, a 57 posto njih voljelo bi je popiti s prijateljima te s partnerom ili partnericom (32 posto), uz strogo pridržavanje mjera i uputa Stožera.
Ispijanju kave u kafićima najviše se vesele Dalmatinci
Ispijanju kave u kafićima vesele se stanovnici svih regija Hrvatske, a posebice stanovnici Dalmacije, pa će tako 65 posto građana po otvaranju kafića prvo naručiti kavu.
Kriza izazvana koronavirusom nije imala značajnog utjecaja na navike 63 posto građana kada su rituali ispijanja kave u pitanju, o čemu svjedoči podatak da će 66 posto građana, koji inače imaju naviku posjećivanja kafića, nastaviti s tom navikom u podjednakoj mjeri kao i prije epidemije.
Tijekom restrikcija, za 47 posto ljubitelja kave promijenilo se samo mjesto ispijanja kave.
Inače, ranije Hendalovo istraživanje, također realizirano u suradnji s Franckom, u listopadu prošle godine pokazalo je da je Hrvatska zaista zemlja kavopija te je "idemo na kavu“ i dalje daleko najčešći (87,5 posto) poziv na druženje u Hrvata.
Najpopularnije vrste kave su mljevena (turska) kava i espresso u kafiću koje pije gotovo 70 posto ispitanih građana, a kada se spomene kava 28 posto građana kao prvu asocijaciju navodi jutro, 16 posto buđenje, 15 posto miris, dok 14 posto njih spominje Franck, stoji u priopćenju.