S obzirom na današnju odluku, većina nastavnika i ostalih zaposlenika trebala bi raditi od kuće, ako za to ima osigurane uvjete.
Po uputama poslanim školama, ravnatelj je dužan odrediti nužne i neodgodive poslove vezane uz funkcioniranje škole s naglaskom na kontinuirano izvođenje nastave na daljinu, a u osnovnim školama i prihvat djece koja pohađaju razrednu nastavu, ako oba zaposlena roditelja nemaju drugu mogućnost zbrinjavanja djece.
Ravnatelj je svakom zaposleniku dužan dati njegov raspored rada i utvrditi uvjete za rad od kuće ako se takav način rada preporučuje, a za zaposlenike koji su određeni da budu u školi treba osigurati higijenske i ostale radne uvjete.
Zaposlenici koji rade od kuće moraju imati potrebnu opremu i alate, prikladan prostor i potrebnu literaturu za provođenje nastave na daljinu.
Nastavnici moraju osigurati kontakte i način komunikacije (virtualnu učionicu, telefon, e-mail) te svaki dan biti određeno vrijeme biti dostupni u virtualnoj zbornici.
Iz MZO ističu da održavanje nastave na daljinu mora biti u uobičajenom opsegu radnog vremena, obavezna je priprema sadržaja te održavanje komunikacije s učenicima, roditeljima, školom i Ministarstvom te davanje povratne informacije učenicima i roditeljima.
Isto tako nastavnici moraju sudjelovati i u drugim aktivnostima prema uputi ravnatelja i MZO-a.
Iz Ministarstva podsjećaju da nastavnici koji nemaju računalo, na privremeno korištenje mogu dobiti i druga računala iz škole, primjerice ona iz informatičke učionice.
Na raspolaganju trebaju biti i knjižničari zbog pretraživanja izvora i knjiga te redovito komunicirati s učenicima i nastavnicima. Oni isto tako trebaju biti uključeni u virtualne zbornice i razrede.
Knjižničari isto tako trebaju pomagati nastavnicima u kreiranju sadržaja i upotrebi materijala, uz reguliranje autorskih prava.
Stručni suradnici edukacijsko-rehabilitacijskog profila trebaju pomoći u kreiranju sadržaja za učenike s teškoćama, a stručni suradnici psihološko-pedagoškog profila trebaju, uz ostalo, predlagati rješenja i upute o pristojnom ponašanju u online okruženju, reagirati na neprihvatljive oblike ponašanja te davati potporu u kriznim situacijama.