Za učenike razredne nastave u Istarskoj županiji od ponedjeljka će na 3. programu HRT-a biti emitirana Škola na Trećem, dok će učenici predmetne nastave osnovnih škola i učenici srednjih škola imati online nastavu, navodi se u uputama Ministarstva.
Škole u Istri do kraja petka trebaju uspostaviti komunikacijske kanale i podijeliti opremu učenicima kako bi idućeg tjedna mogla krenuti online nastava.
Isporuka obrazovnih sadržaja
Na 3. programu HRT-a za učenike razredne nastave emitirat će se svaki radni dan nastava prema kurikulima i nastavnim programima, pod nazivom Škola na Trećem.
Termin od 8 do 10 sati rezerviran je za 1. razred, od 10 do 12,30 sati za drugi razred, od 13 do 16 sati za treći razred, a od 16 do 19 sati za četvrti razred osnovne škole.
Nastava će se održavati 3 do 4 školska sata, prema rasporedu koji će se objavljivati na stranicama MZO-a, Škole za život i stranicama Carneta.
Ministarstvo poziva škole da i na svojim mrežnim stranicama prenose informacije.
Prvi dan emitiranja nastave na daljinu putem HRT 3 pod nazivom Škola na Trećem bit će u ponedjeljak, 16. ožujka.
Za učenike predmetne nastave osnovnih škola i učenike srednjih škola svaki će dan biti definiran raspored i pripremljeni sadržaji za online nastavu za osnovni paket predmeta 4 do 5 sati na dan. Sadržaji će uključivati videosnimku predavanja kao i dodatne radne materijale. Dodatno se potiču svi predmetni nastavnici da, osim ovog osnovnog paketa, pripremaju vlastite sadržaje ili organiziraju suradnju u svojim virtualnim razredima. Također predmetni nastavnici, čiji predmeti nisu pokriveni osnovnim paketom, mogu organizirati nastavu u 5., odnosno 6. satu u danu.
Ministarstvo poziva učitelje i nastavnike da svoje materijale objavljuju na Carnetovoj Meduzi ili Edutoriju, kako bi ih i drugi mogli koristiti.
Nastavnike se podsjeća da su im na raspolaganju i digitalni obrazovni sadržaji (DOS) na Carnetovim stranicama koje mogu slobodno koristiti prema danom rasporedu. Poziva ih se da se koriste i materijalima iz virtualnih učionica, metodičkih priručnika i digitalnih udžbenika.
Praćenje i potpora
Razrednici bi trebali svaki radni ran u "virtualnim razredima" od 5. do 8. razreda u osnovnim školama i od 1. do 4. razreda u srednjim školama podsjetiti učenike na dnevni raspored i uputiti ih na sadržaje potrebne za ostvarivanje nastave taj dan. Predmetni nastavnici trebaju davati i upute oko korištenja materijala u udžbenicima te samostalnog rada učenika. Dobro je i da učenici imaju i jasne domaće zadaće kako bi se mogao pratiti njihov rad.
Prisustvovanje učenika nastavi prati se kroz njihove aktivnosti u "virtualnom razredu", dok će savjetnici iz obrazovnih agencija pratiti aktivnosti nastavnika i pružati podršku u njihovim aktivnostima.
Mentori u Školi za život kontinuirano će raditi na izradi novih digitalnih sadržaja te po potrebi davati podršku nastavnicima u izradi vlastitih materijala, osmišljavanju dodatnih materijala te dodatnih aktivnosti koje učenici izrađuju samostalno.
Ministarstvo predlaže učiteljima da kontinuirano daju povratne informacije učenicima različitim metodama vrednovanja, a vrednovanje naučenog za sada nije obavezno.
Sve obavijesti paralelno će se objavljivati na stanicama MZO-a, CARNET-a, Škole za život, Agencije za odgoj i obrazovanje, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Ravnatelje se moli da prate obavijesti u učionici za ravnatelje na Loomenu.
Potpora predmetnim nastavnicima pružat će se u odgovarajućim predmetnim virtualnim učionicama na Loomenu u kojima se provode redovite edukacije za Školu za život.
Sukladno mišljenju Stožera civilne zaštite i resornog Ministarstva, do daljnjeg, djelatnici trebaju navedene aktivnosti i redovite poslove raditi na radnom mjestu u školama.