Tema analize bit će proizvođači automobila, uključujući Renault, Jaguar Land Rover, Peugeot, i proizvođač softvera Accenture, kazala je Vestarger novinarima u ponedjeljak.
Interes su potaknuli vlasnici automobila koji traže snažniju konkurenciju i priliku da koriste i druge mehaničare ili garaže, uz one ovlaštene, pojasnila je europska dužnosnica.
"Nije otvorena istraga niti predmet već provodimo neku vrstu supervizije tržišta i u tom segmentu. Želimo ponovo opipati bilo tom tržištu jer su tu najvažniji podaci. Možete pristupiti podacima da biste servisirali automobil", dodala je.
U proteklih deset godina Renault, Jaguar Land Rover, Peugeot i drugi proizvođači automobila povećali su prihode za više od milijardu dolara zahvaljujući sofisticiranom softveru za utvrđivanje cijena, pokazuju prodajne prezentacije koje je pripremio Accenture i drugi dokumenti dostavljeni sudu u vezi s jednim predmetom.
Softver identificira za koje bi rezervne dijelove u ponudi proizvođača klijenti bili spremni platiti više, koliko bi proizvođači mogli podići cijene a koje cijene ne bi trebali podizati, tumačili su u Accentureu budućim klijentima.
U Accentureu opovrgavaju da je njihov softver nepravedan prema vozačima, tvrdeći da im je cilj osigurati klijentima što efikasniju ponudu.
U Renaultu, Jaguar Land Roveru i Peugeotu ističu da je njihova strategija utvrđivanja cijena rezervnih dijelova zakonita. Tvrde da ne iskorištavaju vlasnike automobila i da su fokusirani na efikasnost i dostupnost dijelova.
Francuski je regulator za zaštitu tržišnog natjecanja prošle godine objavio da je analizirao softver i da ne vidi razloga za pokretanje istrage, ne navodeći razloge.