FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Vijeće i Europski parlament pregovore o izaslanim radnicima mogu početi u studenom

STRASBOURG, 25. listopada 2017. (Hina) - Nakon što je Europski parlament (EP) u srijedu dao "zeleno svijetlo" na tekst koji je usvojio Odbor za rad i socijalna pitanja EP-a, idućeg bi mjeseca trebali započeti pregovori o prijedlogu promjene direktive Europske komisije o izaslanim radnicima.

Prema prijedlogu za izmjenu direktive koji je dala Komisija, izaslani radnik treba imati istu plaću i iste radne uvjete kao i radnici u zemlji primateljici, dok je po sadašnjim pravilima radnik najčešće plaćen prema standardima zemlje iz koje dolazi. 

Odbor za rad i socijalna pitanja EP-a prošli je ponedjeljak usvojio Izvješće koje u velikoj mjeri odgovara prijedlogu Europske komisije.

Parlament je u srijedu objavio da odluku Odbora za rad i socijalna pitanja o početku pregovora s Vijećem ne stavlja na raspravu, što znači da Odbor može početi razgovore s EU ministrima.  

Po novim pravilima, izaslani radnici bili bi jednako plaćeni kao i domaći u skladu s kolektivnim ugovorom u zemlji primateljici.

Također, tvrtke koje šalju radnike morale bi platiti troškove njihova putovanja i smještaja ili im za te iznose povećati plaću.

Izaslani radnik mogao bi se uputiti na rad u drugu članicu do najviše dvije godine, što bi se moglo produljiti u slučajevima kada tvrtka mora dovršiti uslugu za koji je sklopila ugovor.

Ministri rada članica EU-a na Vijeću za rad i socijalna pitanja ovaj su ponedjeljak na maratonskom sastanku također postigli sporazum o reviziji direktive.

Nakon gotovo 11 sati razgovora, dogovorili su se o trajanju izaslanog rada, koje može iznositi najviše 12 mjeseci, što je tražila Francuska, s time da se može produljiti za još šest mjeseci na zahtjev poslodavca.

Francuska je morala popustiti u sektoru prijevoza, koje je osobito osjetljivo jer su zemlje Višegradske skupine, ali i Španjolska i Portugal zabrinute zbog negativnih posljedica reforme na njihove vozače. 

Već 18 mjeseci zemlje članice pokušavaju postići dogovor oko promjene direktive na snazi od 1996. godine. Međutim, u vezi s tim nastala je podjela na istočne i zapadne članice, s tim da su i Španjolska i Portugal na strani istočnih članica, uglavnom zbog pitanja vozača.

Prema sporazumu od ponedjeljka navečer, predviđeno je da se za vozače nastavi primjenjivati prijašnja direktiva iz 1996. godine, a ne nova i tako će biti sve dok ne bude primijenjena druga europska reforma posvećena isključivo cestovnom prijevozu kojom će se urediti propisi za taj sektor.

Sporazumu su se protivili ministri iz Poljske, Mađarske, Latvije i Litve, a suzdržani su bili ministri Velike Britanije, Irske i Hrvatske.

Kako je EP objavio u srijedu, Parlament i Vijeće, dva zakonodavna tijela EU-a, bi pregovore trebali započeti u studenom a sa ciljem postizanja sporazuma za prvo čitanje.

"Sada kada je Vijeće spremno se pridružiti Europskom parlamentu za pregovaračkim stolom, imamo veliku želju postići direktivu o izaslanim radnicima koja odgovara vremenu i svrsi. No, 'vrag je u detaljima'. Posebno ćemo obratiti pažnju na pitanje cestovnog prijevoza kako bismo osigurali da revizija postiže pravu ravnotežu između slobode pružanja usluga i bolje zaštite radnika", izjavile su izvjestiteljice Odbora za rad i socijalna pitanja EP-a Elisabeth Morin-Chartier (EPP, FR) i Agnes Jongerius (S&D, NL).

Prema europskom zakonodavstvu, izaslani radnik se definira kao "zaposlenik koga je poslodavac privremeno poslao u drugu zemlju članicu radi pružanja usluga". U 2015. u Europskoj je uniji radilo 2,05 milijuna izaslanih radnika.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙