Povjerenica za industriju Elzbieta Bienkowska kazala je u četvrtak za Sueddeutsche Zeitung da Komisija želi nadzirati nacionalne vlasti koje odobravaju nova vozila prije nego ih se pusti na tržište.
"Zakazali su sustavi odobravanja vozila u državama članicama. Namjeravamo kontrolirati i provjeravati rade li nacionalne vlasti na pravilan način", kazala je, prenosi EUobserver.
Istaknula je također da bi države članice trebale međusobno razmjenjivati rezultate testiranja vozila.
Budući da je odobrenje jedne nacionalne agencije za autorizaciju važeće u svih 28 država članica, proizvođači automobila mogu izabrati najblažu agenciju. Nijedna nacionalna agencija nije otkrila da Volkswagen manipulira s rezultatima testova ispušnih plinova vozila.
"Imamo 28 europskih agencija za certifikaciju. One međusobno konkuriraju. Imamo više od 50 laboratorija za testiranja. Oni međusobno konkuriraju. A nitko ih ne kontrolira", rekao je nedavno stručnjak za testiranje ispušnih plinova Axel Friedrich. "Donosimo zakone, ali ih ne provodimo", dodao je.
Pojedinosti plana EK bit će objavljene idući mjesec, no već ga je pozdravila nevladina organizacija "Transport & Environment", koja je kritizirala sadašnji sustav testiranja emisija vozila.
"Postoji mnoštvo dokaza za sustavno manipuliranje testovima i da su nacionalne vlasti za odobravanje vozila zakazale u svojem radu. Sustav nije primjeren i presretni smo što se Komisija slaže da je potrebna velika reforma", priopćila je ta organizacija.
Komisijin plan morat će odobriti države članice i Europski parlament.