Zmajlović u priopćenju ističe da je njegovo Ministarstvo u zadnje tri i pol godine napravilo ogromne pomake da Hrvatsku učini zelenijom, trudi se čuvati hrvatsku prirodu i bogatstva, pa stoga neće dozvoliti nikome da to uništava za račun svojeg profita.
"Neću dozvoliti da nas bilo tko, pa makar i velika moćna kompanija, kroz prevaru učine suučesnicima trovanja planeta i naše Hrvatske. Slučaj Volkswagen nije samo prevara kupaca, to je i prevara svih građana Hrvatske", ističe Zmajlović.
Prvi dostupni podaci govore da automobili s programima za
lažiranje ispuštaju i do 40 puta više štetnih plinova nego što
je dozvoljeno, što predstavlja opasnost po javno zdravlje.
"Činjenica je da vozila sa spornim softwareom zagađuju okoliš više no što mislimo i zbog toga želim znati koliko je točno takvih vozila na našim cestama, želim biti siguran da će se takva prevara otkloniti, želim da se nadoknadi učinjena šteta, te da otklonimo mogućnosti da se to ubuduće ponovi bilo kome iz automobilske industrije", poručuje Zmajlović.
S tim je ciljevima oformio posebnu istražnu komisiju koja će prikupiti, objediniti i osigurati provjeru svih podataka i utvrditi točne činjenice te napraviti izračune tko je financijski oštećen. Komisija treba izračunati je li i koliko oštećen državni proračun i predložiti mogućnosti za nadoknadu štete. Građani će biti izuzeti "jer su oni vozila kupili u dobroj vjeri".
Komisija
također mora predložiti pravne mogućnosti koje su Ministarstvu na
raspolaganju za nadoknadu štete ako se potvrde sumnje i dokaže
namjerna prevara.
"Neću dozvoliti da građani trpe
zbog prevara pohlepne korporacije. Građani Hrvatske i kupci spornih
automobila nisu krivi što ih je proizvođač obmanuo, prevario i
prodao im skupe proizvode s lažnim deklaracijama. Financijsku štetu
treba podnijeti onaj tko je varao, a ne građani koji su skupo
platili svoje automobile", naglašava Zmajlović.
Njemački div automobilske industrije Volkswagen priznao je prije nekoliko tjedana da je 11 milijuna njegovih dizelskih automobila širom svijeta opremljeno uređajima koji omogućuju varanje na eko-testu, zbog čega je kompanija izgubila trećinu tržišne vrijednosti te se suočila i s istragama.