Trenutačno teče rok mirovanja od 15 dana i žalbeni rok od 10 dana, nakon što je krajem srpnja objavljeno da je na javnom natječaju Ministarstva zdravlja odabrana zajednička ponuda talijanskih tvrtki EliFriulia i Air Green, koja će za devet milijuna kuna tijekom četiri mjeseca osigurati helikoptere i letačko osoblje, hangare i servisnu službu za uspostavu helikopterske hitne medicinske pomoći za cijelo područje hrvatske obale.
U slučaju da ne bude prepreka, pilot-projekt bi mogao započeti već krajem kolovoza, odnosno početkom rujna i Ministarstvo će tada predstaviti projekt i upoznati javnost sa svim detaljima.
Do sad su za hitan prijevoz korišteni helikopteri MORH-a, a imali su oko 500 intervencija godišnje. Njihov angažman godišnje je stajao držani proračun od 8 do 10 milijuna eura, s tim da cijena sata leta vojnog helikoptera iznosi 52.825 kuna. U Ministarstvu ističu da je sat leta malih namjenskih helikoptera nekoliko puta jeftiniji.
No, Ministarstvo zdravlja s MORH-om nije raskinulo ugovor, vojni helikopteri i dalje će prevoziti hitne slučajeve noću jer će talijanski manji i namjenski helikopteri letjeti samo tijekom dana.
Mediji su objavili da je cijeli projekt pokrenut na inzistiranje Ministarstva zdravlja te da je odluka o unajmljivanju stranih helikoptera izazvala veliku ljutnju u Ministarstvu obrane koje nije obaviješteno o projektu.
"Napisi koji su se pojavili u dnevnom tisku o ljutnji i iznenađenosti predstavnika drugih institucija nemaju utemeljenje u stvarnosti", kažu u Ministarstvu zdravlja, a kritike da će talijanski helikopteri letjeti samo po danu, ocjenjuju "grubim načinom obezvrjeđivanja projekta".
Kažu kako im je upravo predstavnik MORH-a sugerirao da se ovakav pilot projekt organizira 'za vrijeme vidljivog dijela dana' zbog svih delikatnosti i s obzirom da do sada nismo imali takvu službu, a praksa dnevnih letova u ovoj vrsti usluge standard je koji se primjenjuje u mnogim zemljama koje imaju i višegodišnje iskustvo s ovakvom uslugom.
"Još jednom naglašavamo kako korištenje vojnih helikoptera koji se koriste za odgođeni transport, što je sada slučaj, nije isto što i Hitna helikopterska medicinska služba, kao i da je njihovo korištenje povezano sa značajno većim troškovima održavanja i goriva, ujedno neadekvatnih teških i velikih transportnih helikoptera, te smo zato potaknuli ubrzanu pripremu planiranog projekta. Projekt će nam omogućiti da brže zbrinjavamo, u okviru 'zlatnog sata' brojne unesrećene u prometu, ali i hitne pacijente s npr. srčanim ili moždanim udarom, što dosada nije bilo moguće", poručuju iz Ministarstva zdravlja.