Primjenom tog novog informatičkog rješenja, nazvanog Cloud plan, s Ministarstvom zdravlja informatički će se povezati 50 zdravstvenih ustanova, što bi cijeli proces nabave trebalo ubrzati a Ministarstvu omogućiti bolji sustav kontrole nad natječajima od dosadašnjeg.
Inače, objedinjena javna nabava u zdravstvu uvedena je 2012. godine, kako bi se dokinule velike razlike u nabavnim cijenama koje su postojale dok je svaka bolnica robe i usluge nabavljala sama za sebe. Tada je uveden sustav u kojem je 10 zdravstvenih i javnih ustanova, kojima je osnivač država, zaduženo za nabavu određenih proizvoda i usluga za cijeli zdravstveni sustav, s ciljem postizanja ušteda godišnje od 200 milijuna kuna. To je i ostvareno, pa je tako lani zahvaljujći objedinjenoj javnoj nabavi postignuta ušteda u zdravstvenom proračunu od 240 milijuna kuna.
Novi softver Ministarstvo zdravlja nabavilo je od Hrvatskog telekoma, koji je ujedno bio i jedini ponuđač na javnom natječaju koji je završen u svibnju.
Iako su softver platili čak 12 milijuna kuna (s PDV-om), u Ministarstvu tvrde da će se on već u startu isplatiti, kako u planiranju nabave roba i usluga za sve zdravstvene ustanove u Hrvatskoj tako i u uštedi vremena. Informatizacijom će biti, među ostalim, omogućen uvid u trenutačno stanje nabavnog procesa i svu dokumentaciju, kao i efikasna kontrola realizacije javne nabave.
Prema Zakonu o javnoj nabavi, kriterij za nabavu bit će najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda, a za eventualne žalbe i dalje će biti zadužena Državna kontrola postupka javne nabave.
Sustav bi probno trebao početi raditi za dva mjeseca, a u potpunosti krajem godine nakon što edukaciju prođe stotinjak korisnika sustava.
Uspostavom sustava Cloud plan stvaraju se preduvjeti za uspostavu upravljačkog i troškovnog računovodstva u sustavu zdravstva za smanjenje kadrovskih, materijalnih i drugih troškova sukladno paketu reformskih i drugih mjera fiskalne konsolidacije Vlade RH za razdoblje 2014.-2016., poručuju iz Ministarstva zdravlja.