Na tribini riječkoga SDP-a ministar je istaknuo da o toj strategiji ne treba politizirati, nego pronaći zajedničko rješenje te da ona može osigurati bolja radna mjesta, veći gospodarski rast i bolji život u cjelini.
"Prvi put u hrvatskome školstvu imamo dokument koji se tiče cjelokupne obrazovne vertikale i može se reći da je ovo strategija svih strategija", rekao je Javanović i dodao da je na njezinoj izradi radilo više od 130 stručnjaka bez ikakvog političkog predznaka te da su "riječke snage dale značajan pečat".
Tribina je održana u sklopu javne rasprave o strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije Republike Hrvatske, tj. o, kako je rečeno, strateškome nacionalnom dokumentu koji određuje ključne ciljeve razvoja sustava obrazovanja i znanosti do 2020. i dalje.
Obuhvaća sve dijelove odgoja i obrazovanja, od ranoga i predškolskog odgoja, preko osnovnoga, srednjeg i visokog obrazovanja do obrazovanja odraslih, a uključuje znanost i tehnologiju.
Glavni ciljevi strategije su kvalitetno obrazovanje dostupno svima po jednakim uvjetima i znanost koja unapređuje svjetski fond znanja i doprinosi boljitku hrvatskog društva.
Petar Bezinović iz zagrebačkog Instituta za društvena istraživanja rekao je da su ciljevi cjelovita kurikularna preobrazba, izmjena strukture osnovnog obrazovanja, čemu pripada i devetogodišnja osnovna škola, zatim unapređivanje kvalitete vođenja i razvijanje sustava potpore učenicima. Žele se osigurati optimalni uvjeti rada u svim odgojno-obrazovnim ustanovama, bolja kvaliteta odgoja i obrazovanja te povećati kvalitetu rada i ugled učitelja.
Boris Jokić, također iz Instituta za društvena istraživanja, rekao je kako se predlaže produljenje općeg obrazovanja na devet godina, spuštanje dobi za početak školovanja sa sedam na 6,5 godina i drugo.
Ocijenio je da će bolna transformacija sustava trajati 15-ak godina i da je osnovi preduvjet za njezino ostvarivanje javni i stručni konsenzus. Dodao je kako nije siguran je li politika spremna za takvu nužnu preobazbu.
Jokić je iznio i podatke po kojima će djeca roditelja s visokom stručnom spremom gotovo sigurno ostvarivati odličan uspjeh, a izgledi za uspjeh djece čija su oba roditelja s nižom stručnom spremom posve su minimalni. Naglasio je da to treba promijeniti.
Zamjenik ministra Saša Zelenika smatra da imamo izvanredne nastavnike, ali sada ne mogu pokazati svoje kvalitete. Istaknuo je da će novi sustav financijski mnogo stajati i iziskivati mnogo rada te da će se ostvariti samo zajedničkim nastojanjima.