FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

B.a.b.e. predstavile modul rodne ravnopravnosti

ZAGREB, 25. rujna 2013. (Hina) - Na današnjem okruglom stolu pod nazivom "Obrazovanjem do rodne ravnopravnosti" udruga B.a.b.e. predstavila je i prijedlog modula "Rodna ravnopravnost" koji bi se uvrstio u građanski odgoj u osnovnim i srednjim školama.

U rujnu 2011. B.a.b.e su započele projekt "Izlazak iz mraka - prevencija i podrška ženama žrtvama nasilja", a dio projekta bio je usredotočen i na izradu prijedloga modula koji bi postao sastavni dio građanskog odgoja koji se već dvije godine eksperimentalno provodi u 12 osnovnih i srednjih škola, obrazložila je predsjednica Udruge B.a.b.e. Sanja Sarnavka.

Rezultati istraživanja koja su pokazala mnoge predrasude i stavove o položaju žena i muškaraca pokazuju nužnost uključivanja modula o rodnoj ravnopravnosti u obrazovanje u hrvatskim školama od 5. razreda osnovne škole do završnog razreda srednje, dodala je Sarnavka, istučući da im je cilj promovirati stav da nitko nema pravo biti nasilan i diskriminirati osobu različitu od sebe te da svi imaju pravo na izbor.

Istraživanje pokazuje kako ispitane mlade osobe, bez obzira na dob, rijetko razmišljaju, a još rjeđe propituju tradicionalnu podjelu na dva spola i njima uvriježeno pripisivanje i suprotsavljene osobine i ponašanja. Izvjesno je da žive u okruženju koje podržava prilično strogu podjelu i razumijevanje onoga što je 'pravo' muško i 'pravo' žensko, iako u razgovorima pokazuju kako znaju da negdje drugdje postoje ljudi koje takvo razlikovanje ne opterećuje.

Rezultati istraživanja predstavljeni su u publikaciji koja za svaki razred naznačava sadržaj koji bi se obrađivao uz sugestivne fotografije kojima se to potkrepljuje.

Tako bi se u petom razredu počinjalo s temama što se događa nakon rođenja, te o igračkama za djevojčice i dječake. U 8. razredu obrađivale bi se teme o različitim sredinama, predrasudama i diskriminaciji, a u završnom razredu srednje škole one o spolu i spolnom identitetu te seksualnoj orijentaciji.

Ravnateljica vladina Ureda za ravnopravnost spolova Helena Štimac Radin naglasila je da hrvatsko zakonodavstvo i nacionalna strategija o ravnopravnosti spolova jasno naznačuju da se mora stati na kraj svim oblicima stereotipa o ulozi muškarca i žena te svim oblicima diskriminacije. Podsjetila je da je uvođenje rodnog obrazovanja u škole preporuka Vijeća Europe koju je Hrvatska obvezna poštivati.

Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović iznio je podatak da 20 posto mladića i pet posto djevojaka smatra da prisiljavanje na spolni odnos nije nasilje, a 21 posto mladića i djevojaka nikada s roditeljima nije pričalo o svojoj seksualnosti.

"Pa tko će to onda nadoknaditi, ako ne građanski odgoj u školama koji će omogućiti da nam djeca po pitanju rodne ravnopravnosti budu bolja od nas", rekao je Filipović.

Nakon predstavljanja projekta, u raspravu su se uključili predstavnici udruge Grozd i ostalih koji se ne slažu s uvođenjem u škole građanskog odgoja bar u obliku u kojem se predlaže, ističući kako su također protiv diskriminacije i sterotipa, ali da treba poštivati prava roditelja kada je riječ o uvođenju građanskog odgoja u škole te da se treba čuti i njihova riječ.

Sarvanka im je odgovorila da je cilj Udruge osvijestiti stavove da nas ima različitih, da rodna diskriminacija i bilo koje nasilje nije dozvoljeno.

Predstavili smo modul rodne ravnopravnosti, predlažemo ga institucijama, i ako se s njim slažu mi ćemo biti zadovoljni, zaključila je predsjednica Udruge B.a.b.e.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙