FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Reklamom za trgovački centar Nevena Rendeli prekršila HRT-ov Etički kodeks

ZAGREB, 10. rujna 2013. (Hina) - Etičko povjerenstvo HRT-a zaključilo je da je novinarka i urednica Nevena Rendeli prekršila interni Etički kodeks za novinare i kreativno osoblje jer je bez odobrenja glavnog ravnatelja snimila reklamnu kampanju za zagrebački Arena centar, doznaje se na javnoj radio-televiziji.

Ističući da je takav angažman dvojben u etičkom smislu i nespojiv s novinarskim poslom povjerenstvo je zaključilo da Etički kodeks novinarima i kreativnom osoblju nalaže da se ne smiju baviti nikakvim poslovima koji bi mogli stvoriti dojam o ugrožavanju njihove neovisnosti, objektivnosti ili vjerodostojnosti s obzirom da ih javnost smatra dijelom HRT-a.

Povjerenstvo je naglasilo da zaposlenici HRT-a koji stvaraju program moraju biti svjesni da takvim agažmanima neće moći zadržati profesionalnu uvjerljivost potrebnu za uspješan rad u matičnoj kući te neće doprinositi vjerodostojnosti HRT-a kao jednoj od temeljnih vrijednosti javnog medija.

Nakon kampanje u kojoj je predstavljena kao zaštitno lice Arena centra prijavu protiv Nevene Rendeli podnijela je ravnateljica produkcije Marija Nemčić zbog kršenja odredbi koje propisuje da se zaposlenici HRT-a bez odobrenja glavnog ravnatelja ne smiju glasom ili likom pojavljivati u promidžbenim porukama niti biti autori plaćenih reklama i napisa osim ako to ne rade za HRT.

Rendeli je pak u svom pisanom odgovoru, ali i osobno pred povjerenstvom kazala da je ugovor s trgovačkim centrom potpisala prije stupanja na snagu Etičkog kodeksa te da je usmeno odobrenje za kampanju dobila od tadašnjeg glavnog urednika HTV-a Brune Kovačevića. Pozvala se i na dugogodišnju praksu koja se u kući prešutno tolerirala kad su bile u pitanju gaže i angažmani izvan radnog vremena i zbog malih plaća. Tvrdila je i da kampanju nije dobila samo kao lice s ekrana HTV-a već zbog svog ukupnog djelovanja i imidža koji uživa u javnost.

Povjerenstvo je, međutim, na prošlotjednoj sjednici ustvrdilo da za reklamnu kampanju nije imala dopuštenje glavnog ravnatelja HRT-a, koje je bila dužna pribaviti, kao i da se glavni urednik HTV-a ne smatra osobom mjerodavnom za davanje suglasnosti za takav posao. Zaključili su i da je promidžbenu djelatnost novinarima priječio i raniji Etički kodeks HRT-a, ali i da Nevena Rendeli nije pokazala svijest o šteti koju je napravila HRT-u ili pokazala želju ispričati se matičnoj kući.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙