Turističke zajednice, kao i Glavni ured HTZ-a, u sklopu svojih redovnih aktivnosti svake godine surađuju i sa brojnim stranim novinarima i medijskim ekipama iz brojnih zemalja svijeta organizirajući im u cijelosti ili djelomično i boravak u Hrvatskoj.
Tako je bilo i sa spomenutom francuskom televizijskom ekipom, ali drugima koje su tijekom lipnja i srpnja boraveći u Hrvatskoj pripremale priloge o Zadru i hrvatskom turizmu.
Iz zadarske Turističke zajednice pritom napominju da su svi prilozi većinom emitirani u udarnim terminima i vrlo gledanim TV emisijama te da im se u dolascima turista s pojedinih tržišta i povećanju pokazalo da je takva suradnja ne samo izuzetno važna za promociju Zadra i Hrvatske, nego i da je isplativa jer se na organizaciju boravka stranih novinara u Hrvatskoj potroši manje nego bi koštali oglasi ili druge objave u tim medijima.
Osim francuske, priloge o turizmu Zadra i Hrvatske uoči hrvatskog priključivanja EU emitirale su i belgijska televizija VRT, kao i talijanske TV postaje RAI3 i SKY Marco Polo, dok je portugalska televizija emitirala polusatnu emisiju o Hrvatskoj i hrvatskom turizmu s posebnim naglaskom na zadarski brand Maraschino.
I poznata njemačka TV postaja SAT1 je u zadarskim Falkensteiner hotelima Club Funimation Borik i Iadera snimila nekoliko priloga na temu ljetnog odmora na Jadranu, koji će se tijekom ove sezone prikazati u vrlo gledanoj jutarnoj TV emisiji "Frühstücksfernsehen".
Njima se emitiranim prilogom o turizmu u Hrvatskoj i Zadru početkom ovog kolovoza pridružila i austrijska nacionalna televizija ORF, a osim na televiziji brojne reportaže ove su godine objavljivale i svjetske tiskovine, poput francuskog tjednika Le Figaro Magazine, te portal britanskog BBC-a.
Iz Glavnog ureda HTZ-a doznaje se i da je jedan od najpoznatijih austrijskih časopisa za putovanja "Reisemagazin" nedavno objavio veliku reportažu o ljepotama i turističkoj ponudi Hrvatske na 24 stranice, u kojoj se posebno spominje turistička ponuda Gorskog kotara i daje prilog o vinima u Slavoniji. Taj časopis otisnut je u nakladi od 45 tisuća primjeraka, a procijenjena vrijednost reportaže iznosi oko 281 tisuću eura, dodaju iz Glavnog ureda HTZ-a.
Spominju i u srpnju ove godine objavljen prilog na web stranici The Wall Street Journal-a u kojem autor s oduševljenjem iznosi svoje osobno iskustvo jedrenja hrvatskom obalom koju naziva i jednom od najljepših na svijetu.
Prema Programu rada za ovu godinu HTZ je u sklopu aktivnosti odnosa s javnošću, newslettera i za studijska putovanja predstavnika medija predvidio ukupno 8,2 milijuna kuna.