FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Osjetan pad zanimanja srpskih turista za ljetovanje na Jadranu

BEOGRAD, 25. srpnja 2013. (Hina) - U Srbiji je osjetno opalo zanimanje turista za ljetovanje u Hrvatskoj, pokazuju krajem srpnja podaci vodećih srbijanskih turističkih agencija koje prodaju aranžmane za ljetovališta na Jadranu.

Kako je za Hinu izjavio ravnatelj Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić, do sada je aranžmane za neko od ljetovališta na hrvatskom primorju uplatilo manje putnika nego što se ranije očekivalo i procjenjivalo, što po njegovim riječima pokazuje da je "zanimanje za Hrvatsku kao ljetnu destinaciju značajno opalo".

"Naime, podaci govore da je samo oko 1.800 putnika do sada uplatilo aranžmane za hrvatsko primorje. Najviše turista se opredjeljuje se za Istru, a manji dio odnosi na turiste koji su izabrali boravak na otocima. Taj podatak govori, suprotno očekivanjima, da će se broj srpskih turista smanjiti u odnosu na prošlu godinu”, rekao je za Hinu Seničić.

Prema njegovoj procjeni, do kraja sezone može se očekivati "ne više od 3.000 do 3.500 srpskih turista u Hrvatskoj" koji će putovati posredstvom turističkih agencija u Srbiji.

Procjene na početku sezone bile su da će tijekom ljeta srbijanske agencije u Hrvatsku odvesti 5.000 do 7.000 ljudi kroz klasičnu turističku ponudu.

Turistički djelatnici u Srbiji nemaju podataka niti pouzdanih procjena koliko turista individualno i u vlastitom aranžmanu putuje na ljetovanje u Hrvatsku, ali istodobno kažu i da "nema bilo kakvih uočljivih promjena u protoku srpskih turista preko granice nakon ulaska Hrvatske u EU".

Po ocjeni ravnatelja YUTA, nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije i Hrvatske dobro surađuju, ali bi suradnja turoperatora obje strane mogla biti bolja.

"Mislim da bi ozbiljnija suradnja hrvatskih i srpskih turoperatora dala bolje rezulatate, ali je potrebno da se obje strane odrede da taj proces funkcionira na isti način na koji se surađuje i na drugim ljetnim destinacijama", rekao je Seničić, istaknuvši da nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije i Hrvatske, YUTA i UHPA, imaju jako dobru suradnju i "dosta rade na uspostavi većeg međusobnog povjerenja i povećanju prometa turista u oba pravca".

Međutim, Seničićev je dojam da ove godine reklamna kampanja Hrvatske kao turističke destinacije u Srbiji "nije bila pozicionirana na pravi način", ali i da postoje i drugi razlozi, prije svih ekonomski.

"Dojam je da ipak najveći problem zapravo jesu dosta visoke cijene smještaja na hrvatskom primorju, suprotno trendu u turističkoj industriji Mediterana", kaže Seničić, sugerirajući da u svakom slučaju treba imati na umu i globalne učinke gospodarske krize.

Slično stajalište imaju i u turističkim agencijama, ali osim cijena, sugeriraju i da političke prilike značajno pridonose smanjenom zanimanju za masovniji organizirani odlazak srpskih turista u Hrvatsku.

U agenciji "Filip travel" Hini je rečeno da se prodaja aranžmana za Jadran svodi na individualne upite i uglavnom je riječ o Istri - Rovinju, Poreču ili Umagu, dok se tijekom godine i izvan sezone turisti najviše zanimaju za wellness i spa hotele u Opatiji i Istri, a ti se aranžmani najbolje i prodaju.

"Zanimanje nesumnjivo postoji, ali su cijene na hrvatskom primorju - recimo u usporedbi s Grčkom, a posebno s grčkim otocima - osjetno više i ljudi na to, naprosto, tržišno reagiraju", rekla je za Hinu PR "Filip travela" Nevena Stefanović.

Ona kaže da je, za razliku od prethodnih godina, već tijekom ovogodišnjeg sajma turizma u Beogradu bilo vidljivo da hrvatsko primorje na srbijanskom tržištu nije konkurentno s cijenama u usporedbi s Grčkom, Turskom i drugim destinacijama na koje srpski turisti masovnije putuju.

Prema ranijim podacima YUTA-e, Hrvatska je turistima iz Srbije, iako zemljopisno najbliža, tek sedma destinacija po izboru za godišnji odmor i broju registriranih odlazaka. Srpskom je tržištu, prema zanimanju turista, i dalje najinteresantnija Istra, Kvarner te otoci, posebice Hvar i Korčula.

Grčka je već godinama na prvom mjestu po izboru srbijanskih turista, a procjene su da u inozemstvu godišnje ljetuje između 800.000 i milijun građana Srbije, od kojih oko 600.000 putuje preko turističkih agencija, a ostali u vlastitim aranžmanima. Oko 70 posto ih ljetuje u Grčkoj, a slijede Turska, Španjolska koja je ove godine traženija od Egipta, zatim Tunis, Bugarska, Crna Gora i Hrvatska.

Među vodećim srbijanskim agencijama njih petnaestak u svojoj ponudi imaju hrvatsko primorje i otoke, ali i krstarenje Jadranom, a među vodećim po broju i raznovrsnosti aranžmana su agencije Kon Tiki, Filip travel, Odeon world, Ponte, Belvi, Sabra.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙