Strojovođe će između 12 i 14 sati zaustaviti sve teretne vlakove na prugama i manevarske lokomotive na ranžirnim kolodvorima, ukupno oko 40 vlakova i lokomotiva, rekao je Hini predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan.
Strojovođe su htjele istodobno zaustaviti i vlakove u putničkom prometu, ali su od toga morale odustati jer sud na zahtjev Uprave HŽ Putničkog prometa nije dozvolio štrajk, budući da nije dovršen proces mirenja. Mrgan stoga najavljuje štrajk strojovođa u putničkom prometu za subotu, 18. svibnja, između 10 i 16 sati.
Sindikat organizira te štrajkove upozorenja zbog, kako tvrdi, katastrofalnog stanja u HŽ Cargu i HŽ Putničkom prijevozu.
Sindikat željezničara će sutra okupiti 300-tinjak prosvjednika koji će se iza 11 sati s Glavnog kolodvora otputiti na Markov trg, gdje će održati prosvjed između 12 i 14 sati zbog nezadovoljstva stanjem u sve tri trvrtke kćeri HŽ-a.
Predsjednik Sindikata željezničara Zoran Maršić rekao je da u HŽ Cargu kasne plaće i dijele se otkazi, a nema komunikacije s resornim ministrom.
U HŽ Putničkom prijevozu problemi su s radnim vremenom zaposlenih i sigurnošću, jer su potrebna hitna ulaganja u nove lokomotive i vagone.
U HŽ Infrastrukturi sindikat je potpisao dodatak kolektivnom ugovoru kojim se odrekao božićnica i regresa u zamjenu za jamstvo da ove godine više neće biti otkaza. No, do sindikalaca dolaze informacije da bi iza 30. lipnja ipak moglo biti još 400 otkaza, kaže Maršić.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić danas je poručio da radnici HŽ-a nemaju nikakvih razloga za štrajk jer plaće se redovno isplaćuju do 15. u mjesecu.
Po prvi put pokrenute su ozbiljne investicije u infrastrukturu i završio je natječaj za najbolju ponudu za proizvodnju novih vlakova. Po prvi put ćemo potpisati desetogodišnji PSO ugovor, po kojem država i jedinice lokalne uprave i samouprave mogu subvencionirati putnički promet, rekao je Hajdaš Dončić.
Upozorio je da 2017. godine stupa na snagu liberalizacija putničkog prometa, što znači da će bilo koja željeznička kompanija moći obavljati usluge na hrvatskim željeznicama, pa se HŽ Putnički promet do tada mora pripremiti za konkurenciju.