FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Udruge traže pravilnik o obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju

KARLOVAC, 13. svibnja 2013. (Hina) - Obiteljski centar Karlovačke županije i Savez udruga osoba s invaliditetom te županije zatražili su danas da Ministarstvo socijalne politike i mladih žurno donese pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju.

To je zaključak okruglog stola o pružanju potpore djeci s teškoćama u razvoju u sustavu obrazovanja koji je održan u Karlovcu u povodu Međunarodnog dana obitelji.

Po nacrtu toga budućeg pravilnika, koji je trebao proći saborsku proceduru i biti donesen još u travnju, asistentima će se ubuduće baviti škole, općine i gradovi, a ne udruge preko svojih projekata. Budući da je sada već kraj školske godine, ljeto je vrijeme godišnjih odmora pa je, rekla je predsjednica tog saveza Blaženka Presečan, "realna bojazan da će djeca kojoj su asistenti nužni iduće školske godine ostati u svojoj kući".

Tajnica Saveza udruga osoba s invaliditetom Karlovačke županije Veronika Lendler rekla je da je ove školske godine za asistente 33 djece ministarstvo osiguralo 683.000 kuna, općine i gradovi još 137.000, a već u rujnu moglo bi se dogoditi da sav teret financiranja padne samo na gradove i općine ili da se prekine obrazovanje djece s teškoćama u razvoju.

U ime udruge "Zvončići" predsjednica Snježana Čop rekla je da je ta udruga putem projekata osigurala novac za asistente 14 djece s teškoćama u razvoju.

"Poznato je da je najbolji i najjeftiniji rehabilitator djeci s teškoćama drugo dijete, pogotovo u vrtićima, pa je jako važna ta rana uključenost. Upravo zato od ministarstva očekujemo da će programi s asistentima u nastavi i pomoćnicima u vrtićima ići dalje", istaknula je Čop.

Predsjednica Udruge osoba s invaliditetom Gordana Jurčević podsjetila je da je osnovno školstvo obvezno za svu djecu te da o kvaliteti tog obrazovanja ovisi i daljnje školovanje, sve do visokoškolskog, a stjecanje profesije preduvjet je uključivanja na tržište rada.

"Školovanje je preduvjet da osobe s invaliditetom osiguraju sebi egzistenciju vlastitim radom", dodala je Jurčević.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙