U ovome trenutku Hrvatska se nalazi na 34. mjestu po kriteriju turističke konkurentnosti u svijetu.
Kroz provedbu Strategije želi se povećati trenutni udio hotelskog smještaja u ukupnim kapacitetima s 13 na 18 posto, podići kvaliteta obiteljskog i smještaja u kampovima, stvoriti nove proizvode, povećati ukupnu turističku potrošnju sa 7,3 milijarde (koliko ona danas iznosi) na 14,3 milijarde eura do 2020.
Također, želi se otvoriti 20.000 novih radnih mjesta, a u ovome trenutku u turističkom sektoru zaposleno je preko 95.500 osoba (gotovo 7 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj).
U 2011. Hrvatska je raspolagala s 852,4 tisuće stalnih ležajeva u registriranim komercijalnim smještajnim objektima, od čega u hotelima 13 posto, kampovima 25 posto, ostalim kolektivnim kapacitetima 13 posto te kućanstvima 49 posto.
Strategijom se želi postići da do 2020. Hrvatska postane globalno prepoznatljiva turistička destinacija koja je konkurentna i atraktivna za investicije, destinacija koja stvara radna mjesta i na održiv način upravlja razvojem na svom cjelokupnom prostoru, uvažavajući zeleni koncept u izgradnji i poslovanju, njegujući kulturu kvalitete.
Na sjednici saborskog Odbora za turizam, gdje je Strategija predstavljena, nedavno je istaknuto kako Hrvatska svojim gostima želi tijekom cijele godine pružati gostoljubivost, sigurnost te autentične sadržaje i doživljaje.
Strategija je i temeljni preduvjet za povlačenje sredstava iz strukturnih fondova EU, posebno zbog razvoja javne turističke infrastrukture.
Prema Strategiji, Hrvatska će i u slijedećem dugoročnom razdoblju biti orijentirana na zemlje srednje Europe, ali naglašeno je i da mora početi osvajati nova tržišta (Rusije, Kine, Koreje, Japana, Turske).