"Sve ide tijekom koji smo kao socijalni partneri dogovorili s Ministarstvom gospodarstva", rekao je za Hinu predsjednik Hrvatske udruge sindikata Ozren Matijašević.
Komentirajući smanjivanje razmjera klasične brodograđevne proizvodnje i prenamjenu dijela industrijskog kompleksa Brodotrogira što se predviđa ugovorom, rekao je da to nije ništa iznenađujuće jer je tako dogovoreno s Europskom komisijom, a tome se nisu protivili ni sindikati.
Smatra da će privatizacija Brodotrogira imati pozitivan utjecaj na Trogir i okolicu, ali i za hrvatsko gospodarstvo u cjelini, jer je riječ o poduzeću s dugogodišnjim poteškoćama koje je opstajalo zahvaljujući novcu poreznih obveznika.
Stoga je, smatra Matijašević, privatizacija Brodotrogira, "sve, samo ne privatizacija za jednu kunu" jer će kupac morati puno investirati da bi oporavio i razvio tvrtku.
Matijašević kaže da bi na prostoru Brodotrogira trebali niknuti novi sadržaji kompatibilni s turizmom što bi trebalo donijeti održiva radna mjesta, a sve to je, po njegovoj ocjeni, nemjerljiva društvena korist.
Predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević kaže da je SMH zadovoljan programom restrukturiranja Brodotrogira kojim se jamči opstanak klasične brodograđevne djelatnosti i otvara prostor za razvoj programa jahti.
Končarov program prihvatljiv je za stanovništvo i okoliš, a pitanje je poslovne sposobnosti koliko će biti proveden i uspješan, kaže Dragičević.
Vlada je na današnjoj sjednici donijela Odluku o o davanju suglasnosti na tekst Ugovora o prodaji i prijenosu dionica trgovačkog društva Brodotrogir i Sporazuma o osiguranju tražbine zasnivanjem založnog prava na nekretninama kao sredstva osiguranja za ispunjenje ugovornih obveza kupca, to jest tvrtke Kermas energija.
Potpisivanje ugovora planirano je za subotu, 6. travnja, u Trogiru.
Ugovorom je utvrđeno da Vlada, uz otpis potraživanja nastalih preuzimanjem kredita za koje su izdana državna jamstva, dodatno snosi troškove restrukturiranja u iznosu od 380 milijuna kuna.
Osim toga, predviđena je isplata 20 milijuna kuna ekvivalenata državnih potpora za avansna jamstva za novogradnje brodova.
Končar pak mora za restrukturiranje ukupno isplatiti 2,04 milijarde kuna.
Kao sredstvo osiguranja Končar je pristao staviti pod hipoteku zemljište u Istri, procijenjeno na 3,3 milijuna eura, a ostatak do iznosa od 75 milijuna kuna pokriva korporativno jamstvo društva Kermas Ltd.
Europska komisija odobrila je 20. ožujka dopunjeni program restrukturiranja Brodotrogira pa će nakon subote Hrvatskoj ostati za rješavanje još privatizacija riječkog 3. maja.