Matijašević je rekao da sindikat traži da bude uključen u sve faze privatizacije 3. maja, kao što je obećano.
Smatra da je odluka o izuzimanju manjih tvrtaka u sklopu Grupe 3. maj iz privatizacije s Uljanikom štetna, "maćehinska" i da se "slama preko leđa radnika".
Istaknuo je da je riječ o tvrtkama koje stvaraju nove vrijednosti, da njihovim radnicima Vlada mora osigurati plaće za obavljeni rad u rokovima te da će "sve drugo naići na jedini mogući odgovor - štrajk do isplate plaća", što bi, smatra, bio "remetilački faktor za ubrzanje privatizacije".
Matijašević je istaknuo da su hrvatsko gospodarstvo i ekonomija i dalje u "strmoglavu padu", da je jučer u Hrvatskoj bilo registrirano 373.778 nezaposlenih ili 21,9 posto, da se nastavlja trend gubitaka radnih mjesta u realnom sektoru te da je postignut neslavni rekord u omjeru zaposlenih i umirovljenika od 1,17 zaposlenih naspram jednog umirovljenika.
Navodeći, pak, podatke o stanju u gospodarstvu u Primorsko-goranskoj županiji upitao je što bi bilo da nema 3. maja.
U sindikatu smatraju da je smanjenje plaća u javnom sektoru kontraproduktivno i da će uzrokovati daljni pad potrošnje i gubitak radnih mjesta u realnom sektoru. Stoga tražimo, poručio je Matijašević, promjenu porezne politike, rasterećivanje građana i poduzetnika te uvođenje konkurentnih mjera za otvaranje radnih mjesta, posebice u prerađivačkoj industriji i poljoprivredi.
Povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera (SIK) u 3. maju Vedran Sabljak kazao je da posla gotovo nema i da će radnici u opremi broda uskoro posve ostati bez posla. Smatra da su ugovoreni radovi na teglenicama nedovoljni te da uprava treba raditi svoj posao i ugovarati nove poslove.
Apeliramo na upravu, Vladu i resorno ministarstvo da naprave sve kako bi se ugovorile gradnje novih brodova, rekao je Sabljak ocjenivši da bi Vlada, primjerice, mogla donijeti stratešku odluku da se u 3. maju grade brodovi za zadarsku Tankersku plovidbu.
Predsjednik Sindikata 3. maja Željko Maričić kazao je da tvornica Motori i dizalice (MID) i Tvornica industrijske i brodske opreme (TIBO), koji su izdvojeni iz privatizacije, proizvode dijelove nužne u brodogradnji te da narudžbe novih poslova za brodogradilište predstavljaju i nove narudžbe za te tvrtke.