Toyota je objavila da je prošle godine prodala 9,75 milijuna vozila, što je 22,6 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Nissan je povećao prodaju za 5,8 posto, na 4,94 milijuna vozila.
Honda, treći po veličini japanski proizvođač automobila, prodao je 3,82 milijuna vozila, u odnosu na 3,09 milijuna prodanih godinu ranije, okoristivši se snažnom potražnjom iz Amerike i Azije.
Najnoviji podaci potvrdili su da je Toyota ponovno osvojila vodeću poziciju u svijetu po broju prodanih automobila koju joj je 2011. preoteo američki GM nakon što je tsunami naštetio njezinoj prodaji i proizvodnji.
Snažna azijska prodaja i oporavak u Sjevernoj Americi pomogli su poduprijeti prodaju tri japanske kompanije, neutraliziravši slabu potražnju iz Europe i posljedice diplomatskog spora Tokija i Pekinga zbog kojeg su kineski potrošači bojkotirali japansku robu u drugom dijelu godine.
Nissan je objavio da je u prošloj godini zabilježio rekordnu prodaju u SAD-u. U studenom su ipak upozorili da će im neto dobit u fiskalnoj godini koja traje do ožujka biti manja 20 posto i iznositi 320 milijardi jena (3,52 milijarde dolara), zbog velike izloženosti kineskom tržištu.
Toyota je manje pogođena sporom i za isto je razdoblje povisila prognozu dobiti na 780 milijardi jena, s ranije procijenjenih 760 milijardi jena, ali je snizila prognozu godišnjih prihoda na 21.300 milijardi jena.
Jaki jen te neizvjesnost u Kini i Europi pogodili su japanske proizvođače automobila, pa Toyota uglavnom pripisuje poboljšanu prognozu rezanju troškova, uključujući smanjenje broja zaposlenih, kao i onih povezanih za istraživanje i razvoj.