Iz Ine navode kako je kompanija potaknula razgovor sa svojim socijalnim partnerima vezano uz načine povećanja učinkovitosti maloprodajnih djelatnosti.
Objašnjavaju pritom kako razvoj maloprodajnog tržišta naftnih derivata zahtijeva od kompanija brzu prilagodbu kako bi se omogućilo dugoročno održivo poslovanje tog segmenta djelatnosti te kako je Ina započela značajan investicijski projekt modernizacije maloprodajne mreže kako bi zadržala svoju vodeću poziciju.
"Međutim, kompanija također treba održati i povećati razinu konkurentnosti i poboljšati troškovnu strukturu maloprodajnog poslovanja", navode iz Ine u odgovoru na upit Zagrebačke burze.
Dnevni list "Poslovni dnevnik" u jučerašnjem je broju objavio kako se u Ini razmišlja o izdvajanju benzinskih crpki u novu tvrtku koja bi trebala objediniti oko 400 benzinskih crpki, odnosno više od 2000 od ukupno 9000 Ininih radnika. U članku se također podsjeća kako je ta inicijativa drugi pokušaj rezanja troškova u maloprodaji, jer je vodstvo Ine i prije godinu dana planom racionalizacije nudilo zadržavanje postojećeg operativnog modela uz smanjenje plaća na benzinskim crpkama za oko 30 posto, ali sindikati i zaposlenici u Ini to nisu prihvatili, a jednoglasno su odbili i nedavno predstavljeni model.
Kako se neslužbeno doznaje u Ini, jedan od modela je izdvajanje benzinskih postaja u posebnu tvrtku koja bi bila u sastavu Ina grupe, a cilj je da se odluka donese u dogovoru sa socijalnim partnerima.
Još se prošle godine počelo s razgovorima o različitim modelima za maloprodaju, podsjećaju u Ini objašnjavajući kako su ulaganja u maloprodaju do sada iznosila oko 300 milijuna kuna, konkurencija je iz godine u godinu sve veća, a plaće radnika na Ininim crpkama u odnosu na konkurenciju bitno veće.
Sva tri sindikata Ine - Sindikat radnika Ine i društava Ine - Inaš, Sindikat naftnog gospodarstva - Sing i Sindikat radnika u djelatnostima energetike, kemije i nemetala Hrvatske (Sindikat EKN-a Hrvatske) ističu kako im nije prihvatljiv predloženi novi operativni model upravljanja benzinskim postajama, o kojem se razgovaralo na sastanku koji je s predstavnicima poslodavaca održan 8. siječnja.
"Sindikati ne prihvaćaju nastavak razgovora o novom operativnom modelu, a koji podrazumijeva prelazak radnika na rad u novo društvo Ina grupe uz smanjenje materijalnih prava i sporazumi prestanak ugovora o radu s Ina, d.d.", navode sindikati u obavijesti koja je objavljena na internet stranicama sindikata Inaš.
S obzirom da nije postignuta potrebna suglasnost sindikata, sukladno važećem Kolektivnom ugovoru za Inu, ovaj se model ne može provesti na predloženi način, ističu sindikati.
Dodaju da su izrazili spremnost na daljnje razgovore oko drugih načina unapređenja poslovanja maloprodaje koji imaju za cilj povećanje konkuretnosti, ali koji isključuju smanjenje materijalnih prava i ugrožavanje radno-pravnog statusta radnika.
"Na taj način su završeni pregovori sindikata i poslodavaca o predloženom modelu. Da li će poslodavac, na osnovu ovog stava sindikata, izaći s nekim drugim prijedlogom to nam tek ostaje za vidjeti", navodi se u stavu triju Ininih sindikata.