Prosječno dva radna dana manje pridonijela su prošlog mjeseca smanjenju broja registracija novih automobila u Europskoj uniji za 16,3 posto, uz registriranih ukupno 799.407 vozila, pokazuju podaci Europskog udruženja automobilske industrije (ACEA).
Brojke naglašavaju krizu proizvođača vozila u Europi, gdje prezadužene banke ne žele posuđivati novac potrošačima za kupnju novih automobila u uvjetima rekordno visoke nezaposlenosti povezane sa strogim mjerama štednje.
U cijeloj 2012. potražnja za novim automobilima spustila se na najnižu razinu od 1995., uz registriranih samo 12,05 milijuna novih automobila. Time se smanjila za 8,2 posto u odnosu na 2011., što je njezin najveći pad od 1993. kada se strmoglavila za 16,9 posto.
U prosincu je većina velikih europskih tržišta zabilježila dvoznamenkaste stope pada registracija, u rasponu od 14,6 posto u Francuskoj, te 16,4 posto u Njemačkoj, do 22,5 posto u Italiji i 23 posto u Španjolskoj.
Jedine su iznimke bile europske zemlje koje nisu članice eurozone, poput Velike Britanije i Švedske.
Među pojedinim proizvođačima najveći su pad potražnje u prosincu zabilježili američki General Motors i Ford, čija je prodaja na razini grupe pala otprilike 27 posto. Čak je i prodaja Volkswagenovog vodećeg branda VW smanjena za 22 posto. Sličan je pad, za 19 posto, zabilježio i luksuzni brend Audi.
Rijetke svijetle točke bili su korejski brandovi Hyundai i Kia, čija je prodaja porasla 10,5 odnosno 6,8 posto.