Unatoč povećanju potražnje "svjetski brodski kapaciteti rasli su puno brže, po stopi od 10 posto, dosegnuvši prvi put ukupnih 1,5 milijardi dwt-a", napominje u izvješću o pomorskom prijevozu u 2011. UN-ova Konferencije o trgovini i razvoju (UNCTAD).
Ti su pokazatelji važni jer se gotovo 80 posto robe u međunarodnoj trgovini prevozi upravo brodovima, podsjećaju u UNCTAD-u.
Vozarine su se istodobno smanjile, kao što pokazuje pad cijene prijevoza standardnog kontejnera od 20 stopa (obujma 36,23 prostorna metra) na relaciji od Šangaja do Sjeverne Europe s 1.789 dolara u 2010. na 881 dolar u 2011.
Prosječni trošak dostave kontejnera od 40 stopa od Šangaja do zapadne obale SAD smanjio se u istom razdoblju s 2.308 dolara na 1.667 dolara, navode u UNCTAD-u.
Vidljiva je promjena u odnosu na prethodne godine znatno veći udio luka u zemljama u razvoju u svjetskom tržištu usluga brodskog prijevoza, ističu. Tako su luke u zemljama u razvoju u prošloj godini utovarile 60 posto, a istovarile 57 posto ukupnog obujma roba u brodskom prijevozu.
Ujedno je zbog smanjene konkurencije u toj industriji prosječan broj brodara smanjen gotovo 23 posto u razdoblju od 2004. do 2011. dok se veličina najvećeg broda u istom razdoblju gotovo udvostručila, izvijestili su iz UNCTAD-a.