IAG je nastao prošle godine spajanjem BA i Iberije a u petak je izvijestio o 25-postotnom padu operativne dobiti u trećem tromjesečju, na 270 milijuna eura, zbog rastućih cijena goriva i slabih rezultata španjolskog odjela.
"Iberia se bori za opstanak i mi ćemo je transformirati kako bismo smanjili njezinu troškovnu osnovicu i omogućili joj da u budućnosti posluje s profitom", izjavio je izvršni direktor IAG-a Willie Walsh u priopćenju.
Iberijini su rezultati lošiji od onih British Airwaysa s obzirom da je njezina matična zemlja recesijom pogođena Španjolska, pri čemu su njezin diskontni ogranak Iberia Express pritisuli štrajkovi.
IAG očekuje da bi ovu godinu mogao zaključiti s operativnim gubitkom od oko 120 milijuna eura, ako se uzmu u obzir gubici u trgovanju povezani s podružnicom bmi i jednokratne stavke.
U sklopu planiranog preustroja koji je predstavio u petak, IAG je najavio da će iduće godine smanjiti kapacitete u Iberijinoj mreži za 15 posto, fokusirajući se na profitabilne rute i smanjujući flotu za 25 zrakoplova.
Odredili su 31. siječnja kao rok za postizanje dogovora sa sindikatima o ukidanju radnih mjesta u Španjolskoj. U protivnom bi broj otkaza bio još i veći, naglasili su.
U četvrtak IAG je signalizirao da bi mogao kupiti preostali udio u niskobudžetnoj zrakoplovnoj tvrtki Vueling, u sklopu nastojanja da zaustavi gubitke u Španjolskoj i preustroji mrežu destinacija u toj zemlji.