Seminar "Hrvatska u EU: Španjolska - Vaš novi poslovni partner" organizirali su Hrvatska gospodarska komora i španjolsko veleposlanstvo u cilju informiranja tvrtki zainteresiranih za suradnju s tom zemljom o specijalnim zahtjevima španjolskog tržišta i sektorima moguće suradnje.
Ranedo je, među ostalim, istaknuo da je Španjolska ulaskom u Europsku uniju 1986. godine vrlo dobro iskoristila strukturne fondove Unije. To bi iskustvo trebali iskoristiti hrvatski gospodarstvenici, a dostupnost europskih fondova Hrvatsku će učiniti i dodatno privačnom španjolskim tvrtkama koje imaju iskustvo u projektima koji su se financirali sredstvima EU, kao i investitorima.
Počasni predstavnik HGK u Španjolskoj Aleksandar Hajduka je pak istaknuo činjenicu da u Hrvatskoj danas posluje 27 španjolskih tvrtki, među kojima je prva na ovo tržište došla hotelska grupacija Sol Melia. Istodobno, iako neke tvrtke posluju sa Španjolskom, poput Plive i Končara, danas niti jedna hrvatska tvrtka tamo nema predstavništvo ili svoju tvrtku, za što je "zaslužna" i hrvatska gospodarska diplomacija.
Osim izravne suradnje, kazao je Hajduka, hrvatske tvrtke moraju iskoristiti i mogućnost suradnje sa Španjolcima na zajedničkom izlasku na treća tržišta, posebice Latinske Amerike, koja je Španjolskoj tradicionalno tržište, te Sjevernu Afriku, koja će se nakon političkih promjena sigurno i gospodarski otvarati.
Sve to trebalo bi ojačati i vanjskotrgovinsku suradnju dviju zemalja, koja je primjerice lani činila manje od dva posto ukupne hrvatske robne razmjene sa svijetom.