Upravni odbor HUO-a, u kojem su zastupljena sva društva za osiguranje koja obavljaju poslove obveznih osiguranja u prometu, o nacrtu prijedloga novog zakona raspravljalo je na jučerašnjoj sjednici, a u svrhu dostavljanja traženog mišljenja predlagatelju Ministarstvu financija.
Ministarstvo je na svojim internet stranicama objavilo nacrt prijedloga novog zakona o obveznim osiguranjima u prometu čije su najveće novine uvođenje medicinske i tablice odšteta.
Sukladno medicinskoj tablici utvrđivao bi se postotak oštećenja za pojedine vrste ozljeda, a putem tablice odšteta novčani iznos koji odgovara postotku oštećenja tjelesnog i/ili duševnog zdravlja i to na način da je propisan broj bodova koji odgovara postotku oštećenja te jedinična vrijednost boda. Prema nacrtu, vrijednost boda bila bi 13 kuna, a ona bi se usklađivala s indeksom potrošačkih cijena (svake dvije godine) te s povećanjem prosječne premije po polici osiguranja u automobilskoj odgovornosti. Također bi se najmanje svake dvije godine preispitivala potreba izmjene medicinske tablice.
Novine su zakona regulirane i tzv. male štete, u iznosu manjem od 10.000 kuna, a kod kojih naknadu štete, nakon dostave potpune dokumentacije, treba isplatiti u roku 15 dana od primitka zahtjeva.
Također je predložena i naknada u visini od 4 posto od funkcionalnog dijela premije za obvezna osiguranja od automobilske odgovornosti koju će osiguravatelji uplaćivati Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje, a novim bi se zakonom osnovao i Hrvatski ured zelene karte koji bi preuzeo poslove HUO-a, dok bi garancijski fond, koji je do sada bio imovina HUO-a, postao pravna osoba.
Upravni odbor HUO-a ocjenjuje kako predloženi tekst sadrži rješenja upitne ustavnosti kojima se diferenciraju građani Hrvatske u pogledu prava na ostvarivanje naknade štete i prava na jednaku visinu odštete kroz uspostavu dualizma u naknadi štete.
"Predložena rješenja će negativno utjecati na broj sudskih postupaka protiv osiguratelja, ali i protiv osiguranika, pa se može očekivati da će se broj sudskih postupaka udvostručiti, što zasigurno nije svrha niti interes predlagatelja zakona i društva općenito", navode iz HUO-a.
Posebno upozoravaju na "pravnu i logičku neutemeljenost koncepcije novog uređenja poslova HUO-a, odnosno odredbi o njegovom prestanku postojanja budući da predloženi zakonodavni zahvat može imati niz štetnih posljedica na visoki stupanj integracije cjelokupnog tržišta osiguranja RH u međunarodne sustave i organizacije te se nepovoljno odraziti na osiguranike i osobe oštećene u prometu".
Upravni odbor HUO-a u svom očitovanju izražava i jasan stav da u cijelosti podupire prijedlog izmjena i dopuna važećeg Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, koji je sastavila radna grupa pri HUO-u, koji je gotovo u cijelosti usklađen s europskom pravnom stečevinom i koji podržava velika većina osiguratelja.