"Osjećaj može biti vidljiv u izrazu, no on je isto tako nešto unutarnje što može i ne mora pronaći načina da se manifestira u određenoj gesti. Razlog zašto sam počeo raditi video portrete jest da bih postavljao pitanja o tom unutarnjem osjećaju", kazao je Wilson.
Multimedijalni projekt "HD video portreti" u Klovićevim dvorima donosi dvanaest portreta slavnih osoba iz svijeta filma, umjetnosti i kraljevskih kuća na velikim televizijskim ekranima visoke rezolucije postavljenih okomito kako bi imitirali prave portrete. U njima Wilson traži upravo tu nesvjesnu, unutarnju reakciju na vanjski podražaj. "Kako bih to postigao, od njih tražim samo to da u određenom kontekstu u koji su postavljeni budu to što jesu", pojasnio je Wilson.
Portreti su dio projekta započetog 2005. kao svojevrsni nastavak Wilsonova rada iz 70-tih godina prošloga stoljeća, kada je također eksperimentirao s portretima, a dosad je nastalo više od 150 takvih jedinstvenih video uradaka.
Slijedeći poseban umjetnički jezik u kojemu objedinjuje razne metode stvaranja – pozornica mu je platno ekrana visoke rezulucije, a HD video medij koji u sebi objedinjuje kinematografiju i zamrznuti trenutak fotografije - Wilson stvara bezvremenske video eseje u kojima se referira na značajne trenutke iz života ljudi koje portretira, razvijajući kazališni jezik koji u sebi sadrži elemente slikarstva, skulpture, dizajna, arhitekture, plesa, kazališta, fotografije, televizije, filma i suvremene kulture.
"Ti video portreti čine jedan neobičan obiteljski album slavnih, koji na neki način predstavljaju bogove našeg doba, ali i običnih ljudi, te raznih ljudi koji predstavljaju presjek našeg društva - atleta, kraljevske obitelji, pa čak i životinja", kazao je Wilson.
No, oni su istodobno daleko više od običnih prikaza ljudi ili životinja – oni su "teatar slika" u kojima se umjetnik poigrava s maštom i znatiželjom promatrača nudeći jedinstven pogled u neki dio njihovih osobnosti, istodobno stvarajući neizravne asocijacije u kojima se ponekad referira na neki trenutak u povijesti umjetnosti, kazališta ili same povijesti. Pritom ponekad ukazuje na konkretan izvor a ponekad koristi općenitu ikonografsku inspiraciju. Inkorporirajući niz kreativnih elemenata – svjetlo, kostime, šminku, koreografiju, geste, tekst, glas, scenski dizajn i priču, Wilson stvara strukturirani pejzaž slika - suptilne fotografske scene u pažljivo pripremljenom prostoru.
Nakon otvorenja Wilson je održao predavanje o svom životnom projektu Watermill Centru na Long Islandu, kreativnom inkubatoru koji služi kao interdisciplinarni laboratorij za umjetnost i humanističke znanosti, a cilj mu je okupljati mlade i nadolazeće umjetnike.
U sklopu izložbe bit će upriličena i premijera dokumentarnog filma "Absolute Wilson" redateljice Katharine Otto-Bernstein, o karijeri i načinu rada toga umjetnika kroz dokumentarne snimke i izjave suvremenika i suradnika. Zainteresirani će također imati prilike pogledati i druge filmove koji se bave Wilsonovim radom, te snimke antologijskih predstava među kojima i "Einstain on the Beach" iz 1976. s kojom je ušao u kazališnu povijest.
Izložba je organizirana u sklopu petog po redu Zagrebi!festivala kojemu je ove godine tema umjetnik i njegovo nasljeđe. Do sada je gostovala u Berlinu, Parizu, Madridu, Singapuru, Hong Kongu, Grazu, Rimu, Milanu, Napulju, New Yorku, Londonu, Hamburgu, Salzburgu i drugdje, a zagrebačka će ju publika moći pogledati do 11. studenoga, s mogućnošću produljenja.