Čelnici željeznica u regiji izvjestili su generalnog direktora UIC-a o stanju u njihovim poduzećima, problemima s kojima se susreću kod ulaganja u željezničku infrastrukturu, te potrebama investiranja u mobilne kapacitete, a raspravljalo se i o važnosti X. koridora te o koridoru Vc, priopćeno je iz HŽ-a.
Sve željeznice u okruženju su suočene s niskom razinom ulaganja u infrastrukturu kroz protekle godine, sa starim vlakovima, lokomotivama i vagonima, te s nedostatkom financijskih sredstava koja bi ubrzala poboljšanje stanja u željezničkom sektoru.
Istaknuto je kako su potrebne zajedničke inicijative i projekti ovih poduzeća kako bi na najoptimalniji način zauzeli svoje mjesto na tržištu nasuprot velikih i razvijenih željezničkih sustava.
Razgovaralo se i o željeznici kao generatoru nacionalnog gospodarstva, potrebi da vlasnici (države) shvate važnost željeznice koju potiče i Europska unija zbog činjenice da je prijevoz željeznicom najefikasniji, naijisplativiji i ekološki najprihvatljiviji oblik prijevoza, te o mogućnosti da se možda u budućoj nabavci vlakova, lokomotiva i vagona zajednički nastupi kako bi se postigla najbolja cijena, navodi se u priopćenju.
Kako se prenosi, Jean-Pierre Loubinoux je istaknuo kako će Međunarodna željeznička unija uvijek biti na raspolaganju svojim članicama, kako kroz lobiranje u Europskoj komisiji oko financiranja pojedinih projekata, tako i kod rješavanja drugih pitanja važnih za željeznički sustav.
Ako se uzme u obzir, primjerice, da je koridor X, vitalna poveznica između Europe i Azije, a na godinu se između ta dva kontinenta razmijeni robe u vrijednosti od 600 milijardi dolara, od čega se samo 1 posto robe prevozi željeznicom, tu definitivno postoji interes za sve zemlje prisutne na sastanku da i dalje ulažu u taj važan koridor i preuzmu dio prijevozničkog posla, zaključio je generalni direktor Međunarodne željezničke unije.