Nagrade se dodjeljuju temeljem provedenog natječaja, a uručene su na svečanosti u zagrebačkom Hotelu Palace.
Direktor Energo Media Servisa i pokretač projekta CBTour Tomislav Marjanović naglašava da je to jedini nacionalni program za poticanje i razvoj kreativnosti i inovativnosti u turizmu što u velikoj mjeri pomaže postizanju konkurentnosti na tržištu.
Važnim je istaknuo što je ove godine i Ministarstvo turizma pokrenulo program poticanja inovativnih programa u turizmu što je, smatra, pokazatelj određenog preokreta u percepciji i shvaćanju važnosti kreativnosti i inovativnosti.
Tema Svjetskog dana turizma ove je godine održive energije i razvoj, a Marjanović kaže da turizam ima posebnu ulogu u promicanju održivosti i zelenog rasta te održive energije kroz primjenu programa energetske učinkovitosti, obnovljivih izvora i zelenih tehnologija u gradnji, obnovi i ponudi proizvoda i usluga.
Upravo se time može pohvaliti i ukupni pobjednik ovogodišnjeg natječaja CBTour Dalmatinsko etno selo, koje ne samo što je svojom inovativnošću najveća atrakcija Solaris Beach Resorta nego i u pristupu gostima slijedi eko trendove, prvenstveno zahvaljujući eko vrtu u kojem se proizvodi ulje od plodova masline s 1.500 stabala u masliniku u Resortu.
Osim njih, dobitnici nagrade CBTour za projekte poslovnog turizma su još tvrtka Stella Mediterannea za projekt "Delicacy Day by Stella" (upoznavanje poslovnih ljudi na kongresima s autohtonim dalmatinskim gastro proizvodima), Valamar hoteli i ljetovališta za projekt "meetINblue-Valamar Blue Meetings" (korporativna podrška zaštiti jadranskih dupina i povezivanja kongresnog turizma s odgovornim ponašanjem prema okolišu i zajednici) te Autoprometno poduzeće Požega za projekt "Zlatnih 5 Zlatne Doline" (objedinjavanje ponude pet gradova u pet dana, pet oblika turizma i pet raznih priča).
Dobitnici nagrade su i Upravni odjel za turizam Istarske županije za projekt "Istra Inspirit" (izbor inovacija i kreativnosti te proizvoda kulturnog turizma), tvrtka Katapult Promocija za "Tajne Griča - Interaktivna noćna tura", tvrtka Klaracomm za "Blue Bike-ZagrebByBike" (obilazak grada biciklima), Liburnia Riviera Hoteli za uvođenje novog hrvatskog hotelijerskog brenda "Remisens" na tržište od iduće godine, te Turistička zajednica Grada Zagreba za projekt QR kôd za turističke lokacije u gradu Zagrebu.
Za najboljeg menadžera hrvatskog poslovnog turizma nagradu CBTour dobila je ravnateljica Muzeja Hrvatskog zagorja Goranka Horjan za projekt razvoja tog Muzeja.