Riječ je o najvećoj konsolidaciji u europskom zrakoplovnom i obrambenom sektoru od 2000. kada je stvoren EADS pod zajedničkom francuskom i njemačkom kontrolom.
Dvije kompanije objavile su da su pregovori o formiranju grupe u naprednoj fazi. Prema planiranoj transakciji dioničari BAE posjedovali bi 40 posto zajedničke grupe a ulagači u EADS 60 posto, a dionice kompanije bile bi izlistane u kotacijama dvije burze.
Spajanjem bi se smanjili troškovi i pojednostavila komplicirana politička vlasnička struktura EADS-a, te smanjila njegova sve veća ovisnost o cikličkom poslovanju u segmentu civilnog zrakoplovstva. BAE bi pak dobio više prostora u civilnom zrakoplovstvu. Povezivanje bi bilo korisno i gledno iz zemljopisne perspektive jer je BAE jak u u SAD-u, Velikoj Britaniji i Saudijskoj Arabiji, a EADS u Europi.
Izvori upoznati s pregovorima kazali su da su ozbiljni pregovori počeli u lipnju, ali da njihovo uspješno dokončanje ni u kom slučaju nije izvjesno s obzirom na potencijalne regulatorne, sigurnosne i kulturne prepreke.
Spajanje bi ujedno omogućilo EADS-u da se oslobodi dioničarskog sporazuma koji diktira francusko-njemačku ravnotežu snaga u grupi.
Napetost između dviju strana tinja ove godine u prvom redu oko planova da se aktivnosti grupe više preusmjere blizu sjedišta Airbusa u Toulouseu.
Stvari je dodatno zakomplicirala Daimlerova prodaja udjela u EADS-u. Plan njemačke vlade o kupnji udjela, s obzirom na nezainteresiranost drugih investitora, navodno je razljutio francusku stranu i upravu EADS-a koja priželjkuje manji angažman vlada.
Bude li se spajanje odvijalo prema planu, postojeći oblik dioničarskog ugovora vjerojatno će biti razvrgnut.
Iz političkih i razloga državne sigurnosti, BAE i EADS nastavili bi funkcionirati kao odvojene strukture, budući da igraju važnu ulogu u britanskom odnosno francuskom sustavu za odvraćanje napada nuklearnim oružjem, a uspostavila bi se nova krovna grupa kojom bi vjerojatno upravljali predstavnici EADS-a.
Grupa bi proizvodila široku lepezu letjelica i plovila, od Airbusovih komercijalnih mlaznih zrakoplova poput A380 superjumba i vojnih transportera A400M, preko BAE-ovih mlaznih borbenih zrakoplova Tornada do podmornica na nuklearni pogon iz klase Astute.
BAE i EADS zajedno bi ostvarivali prihode od 72 milijarde eura (93 milijarde dolara) godišnje prema rezultatima iz prošle godine i zapošljavali bi ukupno 220 tisuća ljudi. Usporedbe radi, Boeing je prošle godine ostvario prihode u visini 68,7 milijardi dolara a Lockeed Martin od 46,5 milijardi dolara.