Potaknuti, kako kažu, pogrešnim tumačenjem pojedinih medija o ukidanju linija, iz ministarstva su priopćili kako se predložene mjere odnose na racionalizaciju javnoga linijskoga pomorskog prijevoza izvan sezone smanjenjem broja uplovljavanja u neke luke na dan i prilagođavanjem stvarnim prometnim potrebama. Cilj je ušteda, a procjenjuje se da bi ona bila 38,1 milijun kuna.
Prijedlozi moguće racionalizacije odnose se isključivo na izvansezonski plovidbeni red od 1. listopada do 31. prosinca 2012. i smanjenje broja onih linija na dan na kojima je smanjen promet putnika, kažu u ministarstvu i ističu da se pritom vodilo računa da to nikako ne utječe na kvalitetu povezanosti s otocima i života na njima. Napominju da se jedini prijedlog ukidanja odnosi na sezonsku dužobalnu trajektnu liniju Rijeka-Split-Stari Grad-Korčula-Dubrovnik s obzirom na to da je riječ o liniji s najvećim padom prometa na Jadranu, a istodobno se potpore za njezino održavanje mjere desetcima milijuna kuna.
Mjerama se predlaže i privremeno ukidanje linija na kojima se preklapaju klasične brzobrodske i trajektne linije, kao, primjerice, linija Zadar-Sali-Zaglav.
Radi učinkovitijeg sustava i dostupnosti usluga, smanjenja troškova i učinkovitijega nadzora sustava linijskoga pomorskoga putničkog prijevoza, u tijeku je i uspostava informatizacije sustava obalnoga linijskoga pomorskog prometa.
Iz ministarstva ističu kako je od 56 državnih linija koje povezuju hrvatske otoke rentabilno samo pet, a ostale se subvencioniraju iz državnog proračuna.
Lani je za potrebe javnoga linijskoga putničkog obalnog prijevoza država izdvojila 383 milijuna kuna, a za ovu i iduću godinu planirana je subvencija od 390 milijuna, što, uz povećanje troškova prijevoza, neće biti moguće ostvariti, upozoravaju iz ministarstva te potvrđuju da se državne brodske linije Brodarica-Krapanj i Komiža-Biševo ne ukidaju, nego se nastavljaju održavati pod okriljem gradova Šibenika i Komiže, a za brzobrodsku liniju Žirje-Kaprije-Šibenik u tijeku je natječaj za izbor novog koncesionara.
Podsjećaju da su zajedno s Agencijom za obalni linijski pomorski promet (AZOLP) još u svibnju otvorili javnu raspravu s predstavnicima lokalnih vlasti obalnih županija o mogućoj racionalizaciji obalnoga putničkoga pomorskog prometa.
Agencija je pripremila prijedlog odluke o održavanju državnih linija u javnom obalnom linijskom putničkom prometu, koji je ministarstvo 24. srpnja poslalo lokalnim predstavnicima vlasti svih obalnih županija. Dosad je pristiglo oko 50 mišljenja, primjedaba i prijedloga, a u ministarstvu kažu da razgovaraju s predstavnicima lokalnih vlasti kako bi se donijela najbolja moguća rješenja i poboljšala prometna povezanost obale i otoka u nekim županijama u skladu sa stvarnim potrebama lokalnoga stanovništva i otočana.
Javne rasprave održane su u Dubrovačko-neretvanskoj i Primorsko-goranskoj županiji, a do kraja rujna održat će se u Šibensko-kninskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji.