Peticiju je pokrenula predsjednica splitskoga Gradskog kotara Žnjan-Pazdigrad Marijana Puljak, koja je danas izvijestila da ju je u protekla četiri dana potpisalo više od 400 građana.
"Potpisivanje peticije nastavit će se još desetak dana, a nakon toga ćemo je proslijediti predsjedniku vlade Zoranu Milanoviću i ministru prometa Siniši Hajdašu Dončiću jer smatramo nužnim da se ta brza cesta izgradi što je moguće prije", rekla je Puljak za Hinu. Po njezinim riječima, najavljuje se gradnja nove zagrebačke obilaznice korištenjem bespovratnog novca iz Europske unije, a pritom se ne spominje gradnja brze ceste Trogir-Omiš.
U peticiji se ističe da je jadranska magistrala od Trogira do Omiša "najzagušenija prometnica u Hrvatskoj".
"Još 2008. godine mjerenja su pokazala da njome na dan prođe 50 tisuća vozila, što je više od bilo koje prometnice u Hrvatskoj, više nego kroz naplatne kućice u Lučkom", ističe se u peticiji i dodaje kako za usporedbu, po tadašnjim podatcima, riječkom obilaznicom, koja je izgrađena jer joj je zahvaljujući upornosti lokalne samouprave država dala prioritet u gradnji nad splitskom, na dan prođe 24 tisuće automobila, a ljeti 37 tisuća.
Upozorava se kako se ljeti na jadranskoj magistrali između Trogira i Omiša na ulazu u Split i Omiš stvaraju kolone automobila dugačke po desetak kilometara, a udaljenost koja se u normalnim uvjetima automobilom prijeđe za petnaestak minuta ljeti se prolazi po nekoliko sati.
Onemogućen je normalan život ljudi koji tu žive - odlazak na posao i liječniku. Od Splita, tj. Strožanca do Omiša nema drugog smjera koji bi ljudima tijekom gužve pomogao da dođu do svojeg odredišta, ističe se u peticiji i dodaje kako su "sve vlade" davno obećavale izgradnju brze ceste Trogir-Omiš, ali ona uvijek ispadne s liste prioriteta.
S izgradnjom 50-ak kilometara duge četverotračne brze ceste od Trogira do Omiša, vrijedne gotovo 200 milijuna eura, Hrvatske ceste započele su u lipnju 2006. Cesta je trebala biti dovršena do kraja 2008. Do danas dovršen je dio prometnice kroz Kaštela te manji dio oko Omiša, a kod Solina se cesta nastavlja na postojeću četverotračnu splitsku obilaznicu od Solina do Stobreča dugu desetak kilometara.