ZAGREB - Vrijedna donacija slovenske umjetnice Dube Sambolec zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti (MSU), s petnaest instalacija nastalih u Norveškoj od 1993. do 2005., predstavljena je na izložbi "Predmet bez dostojanstva", otvorenoj sinoć u tom muzeju. Izložene su instalacije i skulpture od kojih je većina iz serije Interscapes, Day i Night iz devedesetih već bila izložena u Zagrebu, 1998. u 'starom' MSU i Gliptoteci HAZU, te multimedijske instalacije s početka 2000. iz serije Collectors. Umjetnica, koja zadnjih dvadesetak godina živi i radi na relaciji Ljubljana - Oslo, govorila je na konferenciji za novinare neposredno uoči otvorenja izložbe kako je došlo do toga da 2007. zagrebačkom muzeju daruje svoja djela. Uvijek sam se upuštala u nerealne i velike radove koje nije bilo lako ostvariti, bili su skupi i teško ih je bilo skladištiti, pa sam i za donirane instalacije morala birati hoću li ih baciti ili spasiti, rekla je Sambolec. Moja dvojba bila je smeće ili muzej, napomenula je, dodavši da bi je 'ubilo' da ih se morala riješiti jer se radi o petnaest godina života i svemu što je tome prethodilo. Objasnila je kako je zagrebački MSU izabrala zahvaljujući dobroj suradnji s ovdašnjim kustosima od ranije, a osobito dugogodišnjem prijateljstvu s Leonidom Kovač, kustosicom koja je radila njezinu prethodnu izložbu u Zagrebu. Izložba se može se razgledati do 2. rujna.
ZAGREB - Izložba "Tri teme iz fundusa Muzeja Mimara", koja je otvorena sinoć u tom zagrebačkom muzeju povodom obilježavanja 25. godišnjice od njegova utemeljenja, nastoji kroz brojne umjetničke predmete iz triju različitih muzejskih zbirki - stakla, slikarstva, te crteža, grafika i iluminacija, pokazati bogatu raznovrsnost zbirke donatora Ante Topića Mimare. "Takvim izlaganjem heterogene građe željelo se još jednom ukazati na bogatu raznovrsnost umjetničke zbirke velikog donatora Ante Topića Mimare (1898 – 1987.) i na kontinuiranu stručnu i znanstvenu obradu zbirke", ističe se u najavi izložbe. Izložba je tematski podijeljena na tri cjeline. Prva, koja se odnosi na staklarstvo 19. stoljeća, donosi trideset odabranih radova europske staklarske djelatnosti nastale u radionicama Češke, Šlezije, Beča i Murana. Slike "Krajolik s dugom" i "Parisov sud" dvije su vrijedne slike iz okruženja velikog flamanskog baroknog slikara Petera Paula Rubensa koje čine drugu tematsku cjelinu izložbe. Treću cjelinu čine armenske sitnoslike iz 1358., dio muzejske zbirke crteža, grafika i minijatura, kojima je autor armenski majstor sitnoslikar i pisar Zakarija Ahtamarci. Autori izložbe su muzejski savjetnici Lada Ratković-Bukovčan i Slaven Perović, te viši kustos i ravnatelj Tugomir Lukšić.
ZAGREB - U Karlovcu je počelo snimanje dokumentarnog filma "Jean ili miris smrti" o vukovarskom branitelju iz Francuske ubijenom na Ovčari Jean-Michelu Nicolieru, priopćila je jučer Udruga dr. Ante Starčevića iz Tovarnika. Film se snima u produkciji te tovarničke udruge po scenariju Nevenke Nekić i u režiji Branka Ištvančića. Kako je priopćeno, prvi kadrovi snimljeni su u Karlovcu prilikom boravka Lyliane Fournie, majke ubijenog branitelja Jean-Michela, koja se pred kamerom prisjetila njegova odlaska u Hrvatsku i govorila o svojim osjećajima prema ubijenom sinu i njegovoj ulozi i želji da pomogne Hrvatskoj u Domovinskom ratu. Snimanje filma po objavljenom romanu "Jean ili miris smrti" autorice Nevenke Nekić pokrenula je Udruga dr. Ante Starčevića. Osim u Karlovcu, najavljeno je da će se film snimati u Vukovaru, Zagrebu i francuskome gradu Vesoulu tijekom ove i iduće godine. Završetak filma i premijerno prikazivanje očekuje se na Dan sjećanja na žrtve Vukovara sljedeće godine. Producent filma je Antun Ivanković, predsjednik tovarničke udruge.