Prosvjetari, prema prijedlogu, ostaju bez srpanjske korekcije plaća od 2,3 posto, a Stipić upozorava da je teško vjerovati u obećanje da će se "oduzeto nadoknaditi od 1. siječnja iduće godine, jer ni tada situacija u državnom proračunu neće biti nimalo bolja".
Naglasio je da su broj primatelja naknade međumjesnog prijevoza te broj zaposlenika koji rade u više škola najvažniji razlozi zašto su zaposleni u obrazovanju u bitno nepovoljnijem položaju u odnosu na zaposlenike u drugim javnim službama.
"Korištenje osobnog automobila za veliki broj zaposlenika u osnovnim i srednjim školama nužnost je da bi njihov radni odnos mogao funkcionirati, što je ujedno uvjet za funkcioniranje velikog broja škola u Hrvatskoj", upozorava Stipić.
Naglasio je da je stoga potpuno neprihvatljivo Vladino rješenje prema kojem bi se umanjila naknada troškova zaposlenicima koji za prijevoz koriste osobni automobil. Oni su do sada dobivali povrat novca u visini cijene karte javnog gradskog prijevoza, a prema prijelogu, kazao je Stipić, ta bi se naknada smanjila za 35 posto. To je neprihvatljivo jer troškovi cijene goriva ionako značajno nadmašuju cijenu karte javnog prijevoza, upozorava Stipić.
Drugo predloženo rješenje, napomenuo je, predviđa zaposlenicima mogućnost isplate naknade osobnog automobila u iznosu 10 posto cijene litre super benzina po prijeđenom kilometru što će, smatra, dovesti do toga da će u državi postojati oni kojima će se isplaćivati dvije kune po kilometru dok bi se zaposlenima u javnim službama isplaćivao upola manji iznos.
"Nastavnici-putnici nisu problem, nego rješenje brojnih problema", rekao je Stipić poručivši da je Vladin prijedlog solomonsko rješenje ministra financija Slavka Linića koji, kako je rekao, kao da ne zna što je Hrvatska.
Prozvao je i sindikalne čelnike koji sudjeluju u pregovorima o izmjenama TKU-a da su im važnije njihove sindikalne povlastice nego interesi članova sindikata te njih i Vladu pozvao da još jednom razmisle o predloženim izmjenama TKU-a.
Učitelj iz Međimurske županije, Krešimir Šenji, koji dnevno na posao u dvije škole u kojima predaje putuje 84 kilometra i učiteljica iz Bjelovarsko-bilogorske županije Tanja Debeljak, koja dnevno putuje 150 kilometara, istaknuli su da bi im se, prema predloženom dodatku TKU-a iznos nakanade prijevoza smanjio za oko 30 posto.