Naime, sukladno Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva obrane od 16. veljače 2012. godine u MORH-u je ustrojen Samostalni sektor za javnu nabavu, unutar kojeg djeluju Služba za planiranje nabave i prodaju i Služba za provedbu nabave, koje zajedno imaju šest unutarnjih ustrojstvenih jedinica - odjela.
Nedvojbeno je, stoga, da je postupak javne nabave posao iz djelokruga MORH-a kao državnog tijela i ne može se povjeriti vanjskim pružateljima usluga, neovisno o tome je li riječ o bivšim službenicima ministarstva, ističe sindikat u priopćenju.
S druge strane, izjava kako sustav nabave u MORH-u ovisi o jednom čovjeku, premda se time bavi cijeli sektor s dvije službe i šest odjela, u najmanju je ruku smiješna, naglašava sindikat.
Upitan je i sam sadržaj ugovora, jer izjave predstavnika MORH-a u medijima kako je ugovor o djelu s Pribolšanom sklopljen kako bi se omogućio nastavak javne nabave u Ministarstvu ne odgovaraju sadržaju ugovora, kojim je utvrđeno da će "izvršitelj surađivati s predstavnicima Državnog ureda za reviziju koji obavljaju financijsku reviziju kojom su obuhvaćeni financijski izvještaji i poslovanje Ministarstva obrane za 2011. godinu te im pružati sve tražene informacije u svezi postupanja Ministarstva obrane u djelokrugu provedbe postupaka javne nabave", a koji se odnosi samo na postupke u kojima je Pribolšan sudjelovao kao službenik MORH-a.
Dakle, Pribolšan nije angažiran kako bi se postupak javne nabave u MORH-u nesmetano odvijao u budućnosti, već kako bi reviziji bio na usluzi u svezi s postupcima u kojima je sudjelovao u prošlosti.
Sindikat će stoga zatražiti od Ministarstva uprave provedbu upravnog i inspekcijskog nadzora nad zakonitošću angažiranja vanjskih pružatelja usluga u MORH-u na poslovima iz djelokruga tog državnog tijela, koji se ne mogu povjeriti pružateljima stručnih usluga izvan državne službe.