Pokazatelj očekivanja potrošača kojeg izrađuje grupa GfK pao je na 5,6 bodova u svibnju, s travanjskih 5,8 bodova, spustivši se na tako na najnižu razinu u ovoj godini. Ujedno je njegova vrijednost za travanj revidirana blago naniže, s početno objavljenih 5,9 bodova.
Pokazatelj se temelji na anketi u kojoj je sudjelovalo 2.000 Nijemaca a u svibnju je pao drugi mjesec zaredom, nakon petomjesečnog rasta.
"Neprekinuti priljev vijesti o rekordnim cijenama na njemačkim benzinskim crpkama ne prolazi nezapaženo među potrošačima, pa zabrinutost u vezi s inflacijom raste", komentirao je u popratnom priopćenju GfK.
Potrošači su u normalnim okolnostima svijetla točka u gospodarstvu i dosada su odolijevali razočarvajućim vijestima iz industrije kao i rastu cijena goriva u proteklim tjednima.
Pad indeksa u svibnju možda signalizira da su ti podaci, zajedno s rastućim cijenama goriva, počeli nagrizati raspoloženje potrošača, što se sada odražava i u istraživanjima.