Takvi bi se skupovi mogli održavati između osam i 22 sata, a morali bi se najaviti najkasnije 48 sati prije održavanja.
U obrazloženju prijedloga navodi se da se izmjenama i dopunama nastojalo pomiriti više suprotstavljenih prava te se predlaže pravo na mirno okupljanje i javni prosvjed ograničiti na deset metara od zgrada u kojima je sjedište Sabora, Vlade RH i Ustavnog suda, a propisuju se smjerovi (prilazi) iz kojih je dopušten pristup na Trg. sv. Marka i da će grad Zagreb na primjeren način obilježiti - vidljivo označiti prostor za održavanje mirnog okupljanja i javnog prosvjeda na tom trgu.
Na taj način omogućeno je pravo građana da poruke vezane uz politička, socijalna i nacionalna uvjerenja i ciljeve prenesu upravo adresatu, a to su nesumnjivo Hrvatski sabor ili Vlada Republike Hrvatske, navodi se u obrazloženju.
Osim toga, brisanjem odredbe prema kojoj se mirnim prosvjedom moglo smatrati okupljanje i manje od 20 osoba omogućeno je da se poruke prenesu i bez prijavljivanja te da manji broj građana može prenijeti poruku i izraziti svoja politička, socijalna i druga uvjerenja ciljanoj skupini u granicama "oka i uha" Hrvatskoga sabora i Vlade Republike Hrvatske.
Izmjenama i dopunama Zakona o javnom okupljanju uvode se ograničenja prava na slobodu javnog okupljanja, no predlagatelj smatra da su ta ograničenja razmjerna potrebama zaštite od terorizma, zaštite državne sigurnosti te zaštite sigurnosti i prava drugih.
Ograničenje u pogledu broja sudionika i prostora na kojem je je moguće mirno okupljanje i javni prosvjed nužno je radi zaštite štićenih osoba i objekata u Republici Hrvatskoj te zaštite predsjednika i premijera drugih država koji borave na području Republike Hrvatske.
Naime, sam Trg sv. Marka svojim oblikom i prostornim položajem iznimno je neprikladno mjesto za održavanje skupova i zaštitu osoba, objekata i imovine, propisanu Uredbom o utvrđivanju poslova protuobavještajne zaštite i osiguranja određenih osoba, objekata i prostora.
Osim toga, zaštita od terorizma i zaštita najviših dužnosnika Republike Hrvatske te predsjednika i premijera stranih država poseban je aspekt interesa državne sigurnosti, a zaštita od terorizma međunarodno je preuzeta obaveza pretočena u Uredbu o utvrđivanju poslova protuobavještajne zaštite i osiguranja određenih osoba, objekata i prostora. Nametanje ograničenja pravu na slobodu javnog okupljanja u blizini štićenih objekata Hrvatskoga sabora, Vlade Republike Hrvatske i Ustavnog suda nužno je zbog provođenja obveza o zaštiti i osiguranju, stoji među ostalim u vladinu obrazloženju.