Bijača je, uz Gradišku, predviđena kao granični prijelaz preko kojega bi se nakon 1. srpnja 2013. godine, kada Hrvatska postane članicom Europske unije, obavljao sav izvoz proizvoda biljnog i životinjskog podrijetla iz BiH ka EU pa ga je stoga potrebno prilagoditi standardima koji vrijede u Uniji.
"Prioritet Ministarstva prometa i komunikacija BiH su izgradnja i opremanje dva europska granična prijelaza Bijača i Gradiška kako bi se omogućio izvoz roba koje zahtijevaju inspekcijski nadzor za proizvode biljnog i životinjskog podrijetla u Hrvatsku nakon njena ulaska u EU", potvrdio je ovom prigodom ministar Hadžić.
Hadžić je međutim dodao kako će BiH svakako tražiti otvaranje dodatnih graničnih prijelaza s Hrvatskom preko kojih bi se prema EU moglo izvoziti prehrambene proizvode.
BiH je kandidirala izgradnju graničnog prijelaza Bijača kroz pretpristupne fondove EU (IPA) za 2011. godinu. Odobrena sredstva trebala bi biti operativna krajem ove godine, a ukazala se potreba za preinakama projektne dokumentacije kako bi se ona prilagodila faznoj izgradnji s ciljem da BiH spremno dočeka ulazak Hrvatske u EU, priopćeno je iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Prva faza gradnje odnosi se na izvedbu dionice autoceste u zoni graničnog prijelaza u dužini od 1,2 kilometra, druga faza odnosi se na izgradnju samog prijelaza, a treća na njegovo cjelovito opremanje.
Četvrta faza podrazumijeva gradnju izlaznog dijela ceste s prijelaza ka sjeveru.
Planirano je da prve dvije faze gradnje budu završene i puštene najkasnije do kraja lipnja iduće godine.