Taj strateški dokument za razvoj hrvatskog turizma radi Institut za turizam, do sada je završeno prvih sedam istraživanja/izvještaja od planiranih ukupno 13, a cijeli bi posao trebao biti gotov početkom rujna.
Ravnateljica Instituta za turizam Sanda Čorak kaže kako je u izradi strategije za sada završen dio vezan uz analizu stanja u kojoj se vidjelo koje su prednosti hrvatskog turizma te što nedostaje.
Imamo bogatstvo ideja, manifestacija, zanimljivih sadržaja i sve je to potrebno da bi naš turistički proizvod bio izuzetno raznolik. Svi bi se ti proizvodi trebali puno aktivnije nuditi na tržištu, kaže Čorak i ističe potrebu upravljanja turističkim mjestima na razini destinacije, potrebu da se ponudi složen, moderan turistički proizvod za aktivnog gosta.
Provedena istraživanja pokazuju, naime, da su ključne promjene na strani turističke potražnje izrazita ekološka orijentacija, uporaba novih tehnologija, promjene u motivaciji turista koji traže iskustvo, doživljaj, aktivnost, izuzetna segmentiranost turističkog tržišta te izuzetno velika konkurencija.
Na strani ponude pak ključne su promjene posebice vezane uz brendiranje, kako destinacije tako i proizvoda i proizvođača, raznolikost ponude, upravljanje destinacijom itd.
Istraživanja su pokazala i da Hrvatska ima dobar omjer cijene i kvalitete, da je jeftinija od konkurenata kao što su Italija, Grčka ili Španjolska. No, stručnjaci Instituta za turizam smatraju da nije dobro da bude jeftina destinacija. Hrvatska je u zadnjih 10-ak godina napravila veliki pomak u kvaliteti, radimo dobro, ali to, kako je istaknuto, nije dovoljno, a više treba raditi i na tome da se produži sezona i ide na puno segmenata s kvalitetnim proizvodima.
Istraživanje o imidžu Hrvatske na šest tržišta i na populaciji koja nikad prije nije posjetila Hrvatsku pokazuju da se naša zemlja percipira kao lijepa, zemlja mora i plaža, turistička zemlja, zemlja bivše Jugoslavije koja je preživjela rat, a neke od emotivnih percepcija su da je iznenađujuća, optimistična, jeftina zemlja, jednostavnija nego sofisticiranija.
To je istraživanje pokazalo i da više od 40 posto ispitanika izražava namjeru doći u Hrvatsku, ali ne zna kada, te da 25 posto njih željelo, ali nisu sigurni da će posjetiti Hrvatsku. Tih dvije trećine ispitanika koji nisu sigurni i neodlučni su predstavljaju daljnji marketinški izazov za Hrvatsku, smatraju stručnjaci koji rade na izradi strategije.